CITAT (carren @ 15-12-2007, 10:42)

Fast... jag kan nog förstå tanten... Er norrsida är ju hennes södersida. Om jag förstår det hela rätt så stod de här träden dessutom på en liten höjd. Beroende på hur stora tomter ni har så kan jag tänka mig att ett antal höga träd på en kulle gjorde att hennes tomt blev väldigt mörk och skuggig medan din fick en gosig, solfångande vägg mot nordan. Kanske är det bara så enkelt att trädens olika påverkan på era respektive tomter gör att ni håller dem olika kära.
jo ,, fast träden är bakom/på sidorna av garaget och framför garaget är ena halvan av vår nordan sida , men hennes hus är på en högre höjd men själva hennes har 3våningar nedsänkt i backen och hennes hus är i en högre höjd , medan vårat hus ligger nedför hennes upphöjda tomt med träd plus hennes hus är högre än vårat , och hennes öst sida ligger vid vår väst sida . om,, du förstod ? så hon har en riktig fin och sol belyst södersida . skulle träden trilla blir det nedåt mot trädgården (hennes/eller vår gemensamma väg) då det lutar neråt där också , eller på garaget och nord/öst sidan av huset och eller mitten på huset på norr eller ner mot skogen (där skogen tar emot så träden faller inte). men då det lutar neråt till vårat mest för det är sådan höjdskillnader , hennes hus och trädens placering har samma nivå skillnader ,men då träden är lutandes åt vårat håll ,för träden är ju inte på planmark .hmm svårt att förklara , men tantan hon har tat ner fler av träden så det löste sig ändå .
kan visa en bild om du vill ??
( det bruna är högre terräng,och det orange är lägre terräng,och det gröna är planmark och nedanför det orange är det gröna låg terräng,sen då träd och hus plus väg )