CITAT (kompostjord @ 09-12-2007, 21:42)

Och man behöver ju inte måla fan på väggen, det är inte säkert att vinden kommer att tippa omkull dem, eller hur?
målar inte fan på väggen , blåser det bara ordentligt så kan dom tippa . det är vad träden i skogen brukar göra nästan varje år då jag bor där det blåser . både grannens tak och vårat tak har fått skador i ett par höstar av alla stormar . och jag vet hur vinden beter sig . är det ordentlig storm ( plus blåser det kraftigare på högre höjd) så kommer det både virvlade vindar plus kraftiga vindar från fel håll . vilket gör att är det bara nivåskillnader i marken plus andra faktorer och vind från fel håll eller en kraftig vind gör då att dom trillar . men sen är man ju inte säker bara för marken är plant att dom trillar heller , men dom skyddar ju varandra bättre på planmark än oregelbunden mark ( utom granar,som får en effekt där alla trillar ) . och sen tänker jag ju inte bara på mig , för dom kan ju även trilla ner mot hennes trädgård/väg , så för båda hållen tycker jag det hade varit bättre att ta ner fler träd eller att spara alla träden .