Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Två bilder med nya kameran, Tjuvknäppte före jul
          Åsa
          Inlägg 06-01-2003, 12:46
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 68
          Medlem nr: 13

Har haft "smolk i glädjebägaren" för jag har inte lyckats mata in tagna bilder i datorn. Testade före jul och då funkade deet bra, men sen när sonen fåttt kameran (bara halva) i julklapp och tagit bilder hejvilt i några dagar, så funkade det inte med överföringen. Snacka om antiklimax. Provade på alla möjliga sätt (utom det rätta), rådfrågade på forum och datakunniga i släkten, men alla gick bet. Men IGÅR lyckades jag till slut, man ska tydligen ha datorn avstängd när man kopplar in och säter på kameran, annars hittar den inte USB-porten. Så enkelt när man kan det! Men det är visst olika på olika datorer/kameror?! Skickar er de två bilder jag tjuvknäppte före jul; mitt tomteland vid bron (söt näsa,va!) och min "fuskbuxbom" som jag gjorde i höstas. Nu måste jag "bara" lära mig alla finesser på kameran också........ Kram från Åsa

--------------------
          Kram från Åsa

"Hjärtat får inte rynkor"

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Lena N
          Inlägg 06-01-2003, 21:46
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 807
          Medlem nr: 361

Åsa, jag har en olympus-kamera sedan 10 månader. Den heter C-2100, vad heter din? Jag är jättelycklig för min kamera, men visst har det varit problem.

För närvarande har jag problem med att det medföljande programmet, Camedia Master 2.0, inte ville prata med min nya dator med XP. Efter en uppdatering från internet kunde jag åter ladda ner bilder, men övriga funktioner i programmet fungerade inte. Dessutom ställde det till med trassel för datum och ljud i datorn. För att fixa dett tog jag bort programmet och har försökt få tag i en nyare version som jag vet finns. Har dock inte lyckats under helgdagarna. Så nu är kameran full av bilder som jag inte kan ladda ner.

Apropå ditt problem med USB-kabeln, tar du bort kabeln igen efter att ha laddat ner bilderna? Gör inte det, låt den sitta i datorn hela tiden och koppla bara bort kameran.

Eftersom vi tydligen är ett antal nybörjare med kameror här så tycker jag att vi kan hjälpa varandera nu under vintern så att vi behärskar tekniken tills vårblommorna ska fotograferas. Kanske rent av en egen kamera-avdelning? tongue.gif

--------------------
          Lena
          Norra Skåne, zon 2-3

"Jordens frukter tillhör alla, men jorden tillhör ingen" Rousseau.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 01:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon