Åsa, jag har en olympus-kamera sedan 10 månader. Den heter C-2100, vad heter din? Jag är jättelycklig för min kamera, men visst har det varit problem.
För närvarande har jag problem med att det medföljande programmet, Camedia Master 2.0, inte ville prata med min nya dator med XP. Efter en uppdatering från internet kunde jag åter ladda ner bilder, men övriga funktioner i programmet fungerade inte. Dessutom ställde det till med trassel för datum och ljud i datorn. För att fixa dett tog jag bort programmet och har försökt få tag i en nyare version som jag vet finns. Har dock inte lyckats under helgdagarna. Så nu är kameran full av bilder som jag inte kan ladda ner.
Apropå ditt problem med USB-kabeln, tar du bort kabeln igen efter att ha laddat ner bilderna? Gör inte det, låt den sitta i datorn hela tiden och koppla bara bort kameran.
Eftersom vi tydligen är ett antal nybörjare med kameror här så tycker jag att vi kan hjälpa varandera nu under vintern så att vi behärskar tekniken tills vårblommorna ska fotograferas. Kanske rent av en egen kamera-avdelning?