Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Rosfunderingar
          AnnammA
          Inlägg 18-12-2007, 11:18
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 435
          Medlem nr: 5 307

Satt och gick igenom årets planterde rosor(de som överlevt: där var ngn/ngra rearosor i våras, som inte ville, men de flesta är där liv i hittills...)och det blev 26 st nyplanteringar... Hm...Ngn påfyllnad av rossorter jag redan har och en del godbitar att vänta på...(Alla har ju inte blommat, beroende på vilken tidpunkt de blivit planterade på.)
          Spännande överraskningar=förväntningar på rosor som "Nostalgi", "Rhapsody in Blue", "John Davis", "Oisenbleu", "Kimono", "Albertine" Och "Reve D'or"... ´Mmm... Något att längta efter i detta gråväder...Alla rosor har iallafall blivit kupade, om det skulle behaga sig att frysa till...Fast innan denna ev kyla, skall jag också binda in de friväxande stamrosorna med lite säckväv och annat...

--------------------

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          noranettan
          Inlägg 18-12-2007, 18:26
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 686
          Medlem nr: 2 985

Det jag sår nu hamnar ute. Jag brukar börja med clematis, någon vecka senare kör jag igång med andra perenner. Perennerna brukar jag låta stå kvar i kallväxthuset, där blir lika kallt som ute. Det enda jag gör att ösa snö över krukorna. De kommer lite tidigare på våren eftersom solen värmer växthuset då. När det är dags att skola om perennerna från såkrukorna till egna krukor så är det dags att så sommarblommorna. Nu går det undan - innan man vet ordet av så är det dags!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 09:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon