Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> brevvänner, har ni haft de
          aanderss
          Inlägg 18-12-2007, 20:33
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 29 979
          Medlem nr: 8 994

brevvänner/mailvänenr har ni haft de? Var får man tag på de i dag? de var bara en tanke som slog mig för förr fanns ju de många annonser i tidningar. Ni som haft brevänner/mailvänner hur har de gått.

Min mamma svarade på en annons i en tidning vet inte vilken men de var 1957 . de skriver fortfarande o de har aldrig träffats. Den min mamma skriver till bor i finland

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Eva i Skåne
          Inlägg 19-12-2007, 21:33
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Brevvänner hade jag en massa i tonåren. Då var det ju vanligt med annonser i veckotidningar bl a.
          En av dem var en jämnårig tjej i Finland. Hon hälsade på fler gånger hos mig, både när jag bodde hemma och sen jag skaffat egen familj. Sen dog det ut, av någon oförklarlig anledning. Trist, men så blev det.

Mailvänner har jag en del nu och de har jag först blivit bekant med på forum som detta, plus någon arbetskamrat som tillfälligt jobbar utomlands.

Man kan bli lika god vän med en mailvän som en brevvän, men jag upplever det som att kontakten är annorlunda i början åtminstone. Om man får kontakt via ett forum har man som regel något gemensamt intresse och det är det man mest diskuterar i början av bekantskapen. Med vissa mailvänner stannar det vid det gemensamma intresset och med andra utvecklas det till en väldigt personlig kontakt och nära vänskap.
          Med brevvänner, åtminstone mina gamla, var det stora målet att lära känna varandra. Visst letade man gemensamma intressen och skrev om det, men samtidigt presenterade man sig och sitt privatliv ganska ingående.

Kanske är det risken att råka ut för en oärlig mailvän som gör att man inte är lika snabb med att lämna ut sitt privata. Vis av skadan kan man ju också vara....

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 11:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon