CITAT (Netha @ 20-12-2007, 21:01)

Faktiskt så håller jag inte med dig i detta.
Jag har nära både i fam (inte barn) och makens som är homosexuella ... de är alla accepterade och lika värda/älskade som övriga.
Däremot reagerar också jag på att homosexuellaså ofta måste "komma ut",
Själv har jag aldrig presenterat mig som hetero. Lika lite vill jag att homo ska presentera sig som sådan.
Var o ens sexualitet och sexuella läggning är väl något som är högst personligt och privat. Det har ingen annan med att göra!
Inte heller har jag någonsin mött en homo som råkat ut för trakasserier el våld pga sin sexuella läggning.
Att sqrulan har egen/avvikande åsikt i frågan och vågar stå för den ... det tycker jag också att vi alla ska acceptera.
Varför skulle inte hon/han få tala om vad hon tycker och känner?
Om homosexualitet vore lika accepterat som hetreosexualitet skulle man inte behöva "komma ut", för då skulle det vara självklart att en viss procent av oss är homosexuella. Jag hoppas att mänskligheten en dag är där, tyvärr tror jag inte det kommer att ske under min livstid.
Att du aldrig presenterat dig som hetero kan mycket väl kunna bero på att alla så självklart ser dig som hetero.
Så självklart är det faktiskt inte.
Lycko dig som bara träffat på homosexuella som sluppit bli trakasserade eller våld på grund av sin läggning.
Vissa kommentarer i denna tråd ser jag som trakasserier mot de homosexuella. Så det kan ju bero på att du ser det på ett annat sätt?
Att säga att någon får skylla sig själv om man fått hiv när man är homosexuell ser jag som ett grovt trakasseri.
Vi kan ju inte veta hur det kommer sig att just den personen blivit smittad?! Det kan ju till exempel vara så att man litat på den man älskar och det sedan visat sig att han/hon ljugit om sin sjukdom. Eller att den smittande varit ovetandes om sin sjukdom. Eller 100 andra skäl som inte beror på en själv.
Vad det gäller sqrulan har vi som inte delar hennes uppfattning också rätt att säga att vi inte gillar hennes åsikter! Eller hur?