Jag har goda erfarenheter av Rara Växter, några ggr så har jag sått aklejor därifrån som inte vill gro…..men det kan ju även bero på ”såningskvinnan”.
Jätteprästkrage "Crazy Daisy" den gillade jag så mycket att jag kommer att så den igen i år. Den blommade flitigt första året. Det verkar vara så att man får vara noga med att nypa bort överblommat, frösår den sig så blir det bara ”enkla” prästkragar

På bilden är de lite utblommade.....men jag lovar, de blommade från straxt efter midsommar till frosten tog dom
Penstemon x mexicale "sunburst ruby" sådde jag också och även den var en ”hit” som blommade 1:a året. Om den har jag läst att ”härdigheten” kanske inte är den bästa men det visar sig. Får jag bara minsta plats kvar under lysrören så är den reserverad för "sunburst ruby". Skulle den inte villja komma tillbaka så är den jättefin som sommarblomma också. Den blommade till långt in på hösten opåverkad av frostnätterna.

Bilden är både dålig och har fel "filnamn" i mitt album men det är en Penstemon x mexicale "sunburst ruby"
Moses brinnande buske "dictamnus albus" har jag i fuktigt hushållspapper i kylskåpet sedan några veckor tillbaka......få se hur det går
/Anki
.