Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Måste man gräva upp..., och hur gör ni då?
          Helen i Skåne
          Inlägg 07-01-2003, 08:19
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 817
          Medlem nr: 33

Om man ska ha dahlior har jag förstått att man måste gräva upp dem på hösten. Nu är jag ju så himla lat så jag vill helst slippa sådana växter, men jag minns de FANTASTISKA bilderna på dahlior i somras som någon visade upp, minns inte vem. Har därför funderingar på att så dahlior, har fått katalogen från Värends och suckar över alla vackra sorter. Men HUR gör man, jag menar, hur håller man reda på var alla rotknölar finns så att man får upp dem? Sätter man dem i någon sorts korg eller kruka? Suck! Det verkar hiiiimla jobbigt... jag som knappt gitter ha ettåringar i kruka över sommaren.

--------------------

Vänliga hälsningar Helen i Skåne

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Waldemar
          Inlägg 07-01-2003, 10:55
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 21
          Medlem nr: 530

Jag brukar ha mina dahlior i stora krukor hela säsongen. Då kan man flytta runt och möblera med dem. Kan också vara bra för att skydda dem för hårda vindar. Sedan kan man låta dem stå kvar i krukan under vinterförvaringen som måste vara frostfritt. Detta med kukor har jag även börjat använda för liljor och det fungerar jättebra.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-07-2025, 20:19

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon