Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Jorden full, av rötter
          vickeva
          Inlägg 23-10-2003, 19:30
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 429
          Medlem nr: 2 441

Vi har en plätt på stugtomten som ska göras om till rabatt/trädgårdsland/kryddträdgård, eller nåt.. Problemet är att den är full av rötter. Där står en del träd som vi ska ta ner, och då behöver vi ha dit någon som stubbfräser. Kan man "stubbfräsa" även resten, den rotfyllda marken (hmm är inte rotfyllning sånt som tandläkare håller på med... wacko.gif )?

--------------------

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          KURT
          Inlägg 03-02-2004, 10:41
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 10 440
          Medlem nr: 34

CITAT (vickeva @ 03-02-2004, 10:16)
          Hej
          Jag lyfter upp denna tråd, för jag fick egentligen aldrig svar på min fråga.
          Kan man "stubbfräsa" mer än bara stubbar? Kan man hyra in någon som fräser upp mark som är full av gamla rötter (och då menar jag FULL!). Jag skulle vilja gräva en gång och lite sådant, men det känns som det är helt omöjligt att komma ner med spaden.

Man kan inte fräsa upp marken, i så fall snarast plöja eller gräva med grävskopa. En lite grävskopa kan nog vara bättre än stubbfräs eftersom man både kan ta upp stubbar och gräva upp marken med den. Annars kommer ju rötterna att multna ganska fort om träden tas ner, men det tar ju några år, men de ger näring när de multnar också.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 08:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon