Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Mitt nya fotoalbum är klart!, Innehåller bilder av krukväxter.
          lolo
          Inlägg 03-02-2004, 12:21
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 130
          Medlem nr: 382

Hej på er alla! Nu är mitt album klart! Hoppas ni gillar det! Jag har även en fråga angående clivian där. Jag köpte denna clivia för ett par år sen och den har aldrig än blommat - varför? Kan det vara så att moderplantan "gjort sitt"? Ska jag i såfall ta bort den? Clivian står intill ett österfönster. Istället kommer det mycket nya sidoskott som jag låtit vara kvar, förutom i början då jag tog loss några sidoskott. Den uteblivna blomningen kan jag leva med, men varför har moderplantans blad jämnvita prickar utspridda? Det är inte ullöss, så mycket vet jag. Det konstiga är att jag faktiskt kan få bort det vita med lite vatten, men sen återkommer prickarna. OBS! Dessa finns bara på moderplantan. Clivian är lite misskött från min sida, har klippt av vissa moderblads kanter då det blivit bruna, men annars verkar den må bra och växer ganska bra.

Fler bilder från Lycksele kommer senare.

Tacksam för råd!
          mvh
          Ann-Louise i Lycksele

--------------------
          Ann-Louise zon 5

"Fyll inte livet med år utan åren med liv"

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 09:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon