Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
ja nu var det ju dags att sortera upp så där fint som det gjordes förra året behöver all hjälp jag kan få....som tidigare vilken månad ska den varmgro, kyla ja ni vet alla dummy frågor så ska jag skriva ner allt i den nya så kalendern
färgätmigej "victoria rosea" -"myosotis alpestris" april gökblomster"white robin -"Lychnis flos-cuculi" april jätteprästkrage "crazy daisy" -"Leucanthemum x superbum fl plena" sådd inne feb?? klockranka blå luktärt "vild siciliansk" lövkoja "avalanche" -"matthiola incana" april moses brinnande buske rosa ligger i kylen pensé "chalon Supreme Purple picotee" pensé "feenkönigin" pensé "Frizzle sizzle Burgundy" pensé mini "valentine" pensé mini "terracotta" penstemon "sunburst Ruby" -"penstemon x mexicale"ute ca8v. porslinsklocka grön -"Codonopsis virdiflora"ljust,varmt april??? underblomma "marbles Yellow-red" -"mirabilis jalapa" mars-april vinda kejsarvinda "sunrise Serenade" vinda månvinda vinda purpurvinda "kniolas black"
ett par tomater...."black Krim" och Banana Legs blå bergvallmo "meconopsis betonicifolia" kylen japansk akleja ute ostronört kylen japanskt blågull ?????????? rosenböna gyllenbär malva lila hög tagetes revsvans hög....? svart stockros mars-april verbena "sommar" lobelia ????? rysk marton ut 5v. häng petunia ???? dom senare är årets olika skördar
sen fick jag några på köpet sommarklätt -"agrostemma brachylobum" när??? ananastist -"centrtherum intermedium" när???? klocktobak mars,april studentnejlikan..." Lychnis chaledonica" när,hur????
några flera igen: höstvädd "Scabiosa caucasica" när,hur??? stäppsalvia "salvia nemorosa" när,hur?? lavendel pionvallmo "papaver paeoniflorum" när,hur??? tror att jag direktsår den storklocka vit "campanula persicifolia" när,hur???? blomster tobak vit "Nicotiana alata grandiflora" som den gröna eller????
Redigerat av malin72: 11-01-2008, 18:16
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
CITAT (kerstin z5-6 @ 30-12-2007, 19:17)
Fuskigt ?? man sår väl för det mesta alla frö i en större bytta -dvs de av samma sort
ja visst ja ni ser hur tokigt jag tänker fusket är ju sen när man skolar om
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"