CITAT (aq42 @ 30-12-2007, 21:35)

Hustrun och jag satt i godan ro och åt lite mat när det small och levde om, jag vet inte för vilken gång i ordningen. Hustrun föreslog helt frankt att fyrverkerier borde förbjudas. Vi brukar inte vara några förbudsivrare i vår familj, men nu blev vi faktiskt överens. Mindes med vemod våra fd. husdjur och hur rädda de blev. Det är så mkt annat som är förbjudet i Sverige så varför inte. Ett fyrverkeriförbud skulle jag lätt stå ut med. Kanske kunde man ordna lite offentligt anordnande fyrverkeriföreställningar vid tolvslaget, men annars .... Nej!
I så fall varför är jakthundar inte rädda för skott???
Men om man tycker att det är mycket förbud i sverige så ska man väll inte tycka att det borde finnas fler bara för att?
Å andra sidan vad är det för skillnad på en smäll från en smällare och från eff fyrverkeri? Det låter ju i alla fall, det enda skillnaden är att det är lättare att kasta smällare på felaktiga ställen än med fyrverkerier.
För mig skulle typ den största anledningen till att minska fyrverkerier vara det faktum att det släpps ut metaller i naturen som kanske inte alltid är de bästa av metaller... Dock vet jag inte hur stora mängder det är.
Men jag gillar fyrverkerier