CITAT (Lady Hamilton @ 31-12-2007, 14:20)

Du har haft din planta i 5 år, då bör du vet hur det ser ut när nya blad bildas. Och en så pass långt borde inte inte ett blad hinna växa bara på 1 mån, har något ändrats i din plantas ljus förhållande?

i så fall kan det vara ett nytt blad, men jag är inte helt säker att det är det. I vilket fall kommer det att bli spännande att se vad det resulterar i
Jag har också en Cykas Revoluta men har den aldrig ute "Cycas" är en väldigt långsam växande växt. Nya blad kan ta upp till 2 år på sig att nybildas och mina får ca 2-3 nya blad varje år men så har jag den väldigt ljust placerad också.
det ÄR ETT nytt blad , annars är det allvarligt fel på den . för den bildar inte kottar/blommor hos oss .
prova sätt den ute den mor toppen av det . det är där dom trivs bäst . om man bara undviker frost . som jag skrev innan så får mina nya blad varje sommar och då en sådär 5-10 nya . vem orka vänta 1-2år på att den ska bilda 1-4 blad .
så det Emils lider av är ljusbrist och eller för mycket näring och vatten . kanske båda sakerna vilket ger väldigt långa långa långa blad .