CITAT (malin72 @ 02-01-2008, 16:43)

men bara för att jag idag skulle göra klart i kylen till dom som ska ha kyla så kommer det snö ute
så nu vet jag inte vad jag ska göra....det kan ju töa bort och bli bara regn igen, tycker ni att jag ska ta det säkra och välja kylen iallaflall
Det är bara de växter som ska gro i kyla som jag har i kylskåpet. De andra sådderna som ska kylas får stå på altanen i plastpåsar och under tak.
Här i Sundsvall så har det under hela december pendlat mellan +4 och -4, någon enstaka dag har det varit kallare eller varmare . Vad jag har förstått så är det alldeles lagom temperatur för stratifiering av sådder. Där ute får mina sådder stå i 6-8 veckor….. en del längre.
Jag har inte sett någon anledning att gräva ner något under de lilla snötäcke vi har eftersom temperaturen är…..lagom (ännu så länge). Skulle det komma någon liten köldknäpp så mår inte fröna dåligt av det heller….tänk på hur de självsådda fröna har det. Jag tror det är jättebra för fröna med temperaturer som växlar lite upp och ner.
Där du Malin bor skulle jag tro att det är ännu bättre….jag menar ännu färre dagar med mer än -4
/Anki