Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Namninsamling, mot smällare och raketer
          Margith
          Inlägg 03-01-2008, 13:17
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 958
          Medlem nr: 2 746

Den här länken fick jag i min mail.
          Det är alltså en namninsamling för en begränsning av användandet av fyrverkerier, som startats av Stockholms Kennelklubb.

Stockholms kennelklubb

Har du nån länk till nån liknande namninsamling får du gärna fylla på med den här.

--------------------
          Margith, zon 6

Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst.
          Citat: min mor =)

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          160kvm stort hus
          Inlägg 03-01-2008, 13:44
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 857
          Medlem nr: 3 016

Men åh!! Vart tog det egna ansvaret vägen? Är vi så drillade av sosseland att vi själva inte kan ta ansvar för det vi gör?

Är det inte bättre att fostra sin hund till att inte vara rädd för smällare?

INGEN valp är rädd för smällare när den föds.... Varför blir den det sen?

Och ang att barn skadar sig så har jag följande teorier....

1: man avskyr sina barn och ger dem explosiva varor i förhoppning om att de ska spränga av sig fingrar, ögon eller helst hela huvudet

2: man är en riktig idiot utan fantasi eller förmåga till förutseende och självständigt tänkande.

Naturligtvis ska man skjuta raketer på nyår, det är ju jätteroligt!! Men det ska vara med nyktra vuxna som vet hur man hanterar sprängämnen - dvs ordentlig avskjutningsramp, ordentligt avstånd och vett att låta bli blindgångarna!!

--------------------
          Bygger upp en ny trädgård i zon 3 ( Näshulta, Eskilstuna )

(Bytt sign från 16kvm stor balkong)

Citera
          MariaS
          Inlägg 03-01-2008, 14:41
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

CITAT (16kvm stor balkong @ 03-01-2008, 13:44) *
          Men åh!! Vart tog det egna ansvaret vägen? Är vi så drillade av sosseland att vi själva inte kan ta ansvar för det vi gör?

Är det inte bättre att fostra sin hund till att inte vara rädd för smällare?

INGEN valp är rädd för smällare när den föds.... Varför blir den det sen?

Och ang att barn skadar sig så har jag följande teorier....

1: man avskyr sina barn och ger dem explosiva varor i förhoppning om att de ska spränga av sig fingrar, ögon eller helst hela huvudet

2: man är en riktig idiot utan fantasi eller förmåga till förutseende och självständigt tänkande.

Naturligtvis ska man skjuta raketer på nyår, det är ju jätteroligt!! Men det ska vara med nyktra vuxna som vet hur man hanterar sprängämnen - dvs ordentlig avskjutningsramp, ordentligt avstånd och vett att låta bli blindgångarna!!

Det är ovansående nyktra människors barn som igårkväll sköt sönder vår brevlåda! FÖRBJUD SKITEN FÖR PRIVATPERSONER!!!!!

Ber om ursäkt Margith. Reagerade och skrev kommentar innan jag läste din uppmaning.
          Bra gjort att starta namninsamling om detta i alla fall!

Redigerat av MariaS: 03-01-2008, 14:46

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 02:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon