Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Terasser i slänt?
          FiaLisa
          Inlägg 04-02-2004, 16:53
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 21
          Medlem nr: 2 016

Som nybliven trädgårdsägare och ny på forumet har jag letat efter idéer om nedanstående, men har inte hittat något.

Jag har en slänt på tomten. Den är ca 15 meter lång och tre meter hög med kraftig lutning , gissningsvis 40 grader. Jag skulle vilja anlägga terasser på slänten för att kunna hålla kvar jorden och utnyttja den för rabattodling. Vad ska jag använda för att bygga terasserna, alltså vad ska hålla kvar jorden? "Stödet" eller vad man ska kalla det måste nog vara 40 cm högt för att terassen ska bli någorlunda bred.

Det behöver inte bli tre stycken 15 meter långa terasser. Jag kan tänka mig kortare terasser, kanske en eller två meter, men i så fall flera.

Jag är tacksam för all hjälp.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          FiaLisa
          Inlägg 05-02-2004, 08:55
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 21
          Medlem nr: 2 016

Tack för svar!

Jag är inte jätteintresserad av att spendera en förmögenhet på slänten. Anledningen är att hela slänten faktiskt inte ligger på min tomt. Delar av den är kommunmark, men jag tänkte lägga beslag på den så att den ser välvårdad och fin ut.

Var hittar man L-stöd? Jag antar att de är fula, men det skulle kanske ändå kunna vara ett alternativ.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-08-2025, 23:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon