Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Blommor i barnens rum=, omöjlig ekvation?
          Ina
          Inlägg 03-01-2003, 15:36
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 225
          Medlem nr: 12

Nu är jag inte glad! sad.gif
          Jag hade ställt krukväxter i fönstret i barnens rum och det har funkat hyfsat ett tag. Jag fick lova dyrt och heligt att JAG skulle vattna blommorna och det gjorde jag ju gärna. Som motprestation krävde jag att det skulle gå att ta sig fram till fönstret utan att få fotsulorna perforerade av Lego. Det har också gått bra.... för det mesta i alla fall! rolleyes.gif
          Nu har yngst sonen haft fönstret på glänt för han tyckte att det var för varmt i rummet när han skulle sova. Både Amazonliljan och Vallotan har förfrusit bladen. Lökarna verkar ha klarat sig men det ser inte vackert ut! Jag hoppas att det går att rädda de stackars växterna. Vet någon om jag kan göra något speciellt för att underlätta återväxten, eller är det bara att placera dem varmt och be till en högre makt?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Helen i Skåne
          Inlägg 07-01-2003, 20:02
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 817
          Medlem nr: 33

Monstera är annars ett säkert kort. Det har tre av de fyra barnen, enda problemet som jag ser det är att de växer så in i baljan och att jag måste kapa dem med jämna mellanrum. Äldste sonen har tre "gräsplantor" nåt högt och spretigt som väller ut i ett paraply, himla fint. Och han är rädd om det, för det mesta... Ibland glömmer han att flytta dem när han öppnar fönstret till natten men än så länge har de klarat sig.

--------------------

Vänliga hälsningar Helen i Skåne

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 23:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon