Flytten verkar genomförd, halva publiken är borta, därav 5 av mina 5 bingolottospelande släktingar. Några av dem har TV4+, några kommer aldrig att skaffa det. Alla saknar Leif Loket Olsson. Nåja, det som fick mig att sätta tekoppen i halsen, eller lite av innehållet åtminstone, är följande åsikter som nuvarande programledaren Rickard Olsson uttrycker :
- Nu har de ingenting att skylla på längre. Vi har i snitt 300 000 tittare utan lott varje program. Det är 300 000 för många utan lott. Nu måste de sälja fler lotter, säger Rickard Olsson.
TT Spektra: Du vill sätta press på dem?
- Jag tycker de blivit latare och latare. De har sett "Bingolotto" som att vi ska generera pengar till dem, inte som ett verktyg för att tjäna pengar. När jag går runt på köpcentrum, sitter bara folk där med en lott. De säljer den inte. De bara sitter med den.Man får hoppas att föreningarna också verkligen reser sig från sofflocket. Om man generaliserar så har de blivit mycket latare när det gäller att sälja lotter.Vad tycker du själv om flytten?
– Det finns både för och nackdelar. Det jag är mest orolig för är att vi flyttar från TV4 och ligger längre ned på fjärrkontrollen och att föreningarna inte ska göra sitt jobb.Ja, någon som tror att ovanstående gör att barnen och deras föräldrar blir
MER motiverade att stå i timmar och sälja Bingolotter?
Jag blev faktiskt häpen när jag läste TT-Spektras artikel (ses nedan som klipp från Ljusnan) i tidningen Bohusläningen för några dagar sedan, att programledare kan gå ut och säga något sådant blir man ju helt matt av. Hade jag varit 13 år och stått och sålt Bingolotter i decemberregnet så hade jag blivit både ledsen och arg. Nu är jag mest arg tror jag. Och förvånad.