Ser med intresse fram emot många åsikter här. Vet att de är starkt tu-delade, och vill så gärna höra argumenten.
Själv är jag ingen hundmänniska, men djurmänniska.

Kanske lite "människo-människa" också...
Gillar Ceasar oerhört mycket, tycker om hans ödmjuka attityd och härliga mjuka och varma uppfinningsrikedom när det gäller att "träna människor och rehabliltera hundar" och få dem alla i avslappnad balans. Jag är helt klart imponerad av honom.
Men vet också att Svenska Kennelklubben motsäger sig hans metoder - och det väger ju onekligen tungt.
Hur som helst är det ibland "lustigt" att se dessa program - förutom att de är självutvecklande, för mig, även utan hund - i USA har man ju hund på ett så totalt annorlunda vis än i Sverige. Eller vad sägs om att ha sina hundar förevigt inomhus, utan att någonsin gå på promenad med dem? Ett öde som Ceasar räddar dessa stackars hundar från.
Oavsett om han ibland använder metoder som vi i Sverige kanske starkt motsätter oss (själv har jag inte uppmärksammat någonting sådant, kan ju bero på brist på kunskap) så gör han definitivt även många mycket bra saker. Och han ÄR så himla go med hundarna också!!! Och bryr sig verkligen om deras bästa!! Det kan ingen ta ifrån honom.
Cesaer Millan ger ett mycket varmt, intelligent, kärleksfullt och ödmjukt intryck.
Edit, tillägg, länk:
Ceasar Millan
Redigerat av amaira: 08-01-2008, 09:30