Tror förra årets gourmetlåda innehöll Cherie, Amandine, Juliette och Marine. Juliette har jag inte provat, men Cherie och Amandine är väldigt bra som sagt. Jag tror inte privatpersoner, på ett enkelt sätt, kan köpa certifierade Cherie-sättpotatisar på annat sätt än via denna gourmetlåda?
Marine har faktiskt inte gått så bra hos oss, kanske har vi bara haft otur. Bra smak, men ojämn skörd. Den ska enligt reklamen tåla kyla lite bättre än många andra sorter, och så har den vunnit smaktester etc. Jag tror inte jag sparade några sättpotatisar av den i år.
Tidigare följde Josephine, som liknar dansk sparrispotatis, med i gourmetlådan. God, men inget exceptionellt, jag har nästan glömt den känns det som
Gourmetlådan kan vara ett bra alternativ för den som tycker att 1 sort är för lite, men att 4 stora sättpotatispåsar blir för mycket. Men ännu roligare är att gå ihop med grannar och kompisar och köpa mängder av sorter, och sen dela upp mellan sig

Då kanske man bara behöver köpa 3-4kg sättpotatis per person, men kan ändå få 10-12 olika sorter i landet.