CITAT (MimmiH @ 09-01-2008, 09:10)

Jag har skrivit till TV:4:s tittarombudsman om detta, protesterar mot att de visar tortyrmetoder och bett att de ska spela in en serie med Anders Hallgren istället som visas i TV4 så att många kan se programmet- då kan man se en man som verklige talar med hundar.
Det vore bra om ni som är emot dessa metoder också protesterar mot dessa till TV4, så kanske de lyssnar.
i de program som sänds i dag så utfärdas det en varning i början på programmen att c-m använder redskap och metoder som ej är tillåtna i sverige.
har jag hört, jag har inte sett ngt program på länge.
det är bra med folk som engagerar sig för djuren mimmi - keep up the spirit!
CITAT (Berith @ 09-01-2008, 08:50)

Jag blundar inte för verkligheten, jag ser ju också att hunden "hukar" för nåt. Jag bara undrade var informationen fanns om att hunden hade elhalsband. Trodde att det kanske stod nånstans, inte bara att det var nåt som du informerade oss andra om.
ehhh - tror du det skrivs ut bokstavligen att en av västvärldens hundgurus använder sig av el i sin dressyr? förutom den varning som utfärdas i början av programmen.
skulle inte tro det..
det är inget jag informerar er andra om, man kan se det.
men nu hoppar jag den här tråden - har svarat trådskaparen - nej, jag är inte speciellt förtjust i ceasar millan.. ;-)
Redigerat av herkules: 09-01-2008, 09:23