jag läser det du skriver men finner ingen som helst anledning att använda el ändå, det finns inga ursäkter i världen för att använda smärta, den må vara en millisekund kort, det går bortbortbort!
vad är det som säger att man måste tillfoga djur smärta för att få den att exvis inte springa efter ett rådjur?
att lära djur saker och ting tar tid men visst är det väl det som är skoj med att ha, som jag, hund?
man sliter sig i håret, blir gråhårig, grinfärdig tills det lossnar och sitter som en smäck, hunden gör inga fel det är ju bara föraren som är dum i skallen som inte kan få hunden att fatta vad det handlar om.
så ska man ela någon ska man ela sig själv (eller rycka sig själv i ett stryphalsband, kasta sig handlöst ner i backen på rygg, slita sig i öronen, skrika så man får örsprång, slå sig själv med ett koppel osv..) !!
nej, jag förmänskligar inte hundar, jag vet att de är hundar, men utsätter inga djur för något jag själv inte skulle vilja bli utsatt för. hur kul är det att få en stöt liksom? jag blir iaf skiträdd och tycker det gör ont.
jajja, mina 5 öre, nu ska jag ut i regnet med mina hundar!
Redigerat av herkules: 11-01-2008, 00:20