CITAT (Sofiia @ 11-01-2008, 11:19)

här är en länk
http://www.youtube.com/watch?v=uAJkFhOw6p4...feature=relatedväldigt fina metoder han har!! verkligen!! Om hunden inte kan andas, klart den slutar då!!
Och nu har jag sett "spike and the cat"... Lustigt att en sådan person som cesar kan bli så poppis!
Har tittat på detta klipp på youtube nu. Jag ser vad han gör, men jag tycker att metoden är bra. Hunden är helt blockerad och inga kommandon i hela världen skulle få den att reagera. Själv brukar jag sätta halsbandet likadant på min hund då retningen blir så stor att han inte ser eller hör mig, bara tokskäller. Det fungerar, jag får kontakt! Är jag djurplågare då?
Jag har ett problem med min hund och det är att han skäller på okända hundar och blir okontaktbar. Jag jobbar med det och det har med ovanstående metod blivit bättre, dock inte jättebra. Kunde jag skulle jag lägga hunden så som CM gör, tyvärr klarar jag inte det då han är för stor. Dessutom skulle jag väl bli anmäld för djurplågeri...
Sen att han lägger ner hunden, precis så gör hundmamman när hon uppfostrar, genast när hunden lugnat ner sig släpper CM det hårdare taget och smeker istället. Exakt så som en hundmamma gör, förutom att hon slickar istället för smeker. (har precis haft åtta valpar hemma och sett detta hundratals gånger). Inget kan väl vara mer rätt än att efterapa hundars sätt att uppfostra?
Har fortfarande inte kunnat se "spike and the cat".
Edit: Har äntigen sett fimen. Man ser en dosa (blå) på det ena hasbandet. Inte bra alls! För den saken förkastar jag inte alla CMs metoder. Skulle han bo i sverige skulla han inte använda el, är övertygad om det.
Han är duktig med hundar, kan läsa dem och bete sig därefter, visar alltid att han står högre i rang och får hundarna att bete sig som han vill.
Han är absolut inte en kille att kasta på tippen bara för denna grej.
Vill inte försvara detta på något sätt, bara förkara hur jag ser på det.
Redigerat av Anma: 11-01-2008, 17:02