Om den är lik rättegången mot Billy Butt eller inte vet inte jag - jag har inte varit närvarande på någon av dem. Självklart hoppas jag att rättegången är rättvis och att han blir friad eller straffad vilket nu är rätt.
Att man väntar i åtta år är synd men samtidigt så himla typiskt för den här typen av brott som är så starkt förknippat med skam, äckel, rädsla, etc hos den som blivit utsatt. Har hon blivit utsatt är jag inte ett dugg förvånad att det kommer en anmälan först nu. Vad som sedan egentligen hände vet bara han och hon. Förhoppningsvis går det att avgöra det i rätten.
Det jag tycker är trist är att han har betett sig så himla dumt nu. Oavsett vad han gjort och inte så får man ju inte direkt någon sympati när man anklagar hela svenska rättsväsendet för att vara korrupt, alla svenskar för att vara rasister, att man skall bränna sitt pass, etc, etc. Tänk om han nu skulle bli frikänd - då är han ju ändå rätt rökt i svenska folkets ögon. Mycket dumt!
Ännu dummare tycker jag hans fru betedde sig som attackerade vittnen utanför rättssalen.
Kakaduan
|