Några saker jag reagerat på:
Det är inte det s.k. offret som anmält själv utan Monica Dahlström-Lannes, vilket jag tycker känns lite märkligt. Inte helt ovanligt kanske, men just hon känns fel.
Det har gått väldigt lång tid, vittnen hinner glömma och förträna saker. Minnet är inte absolut. Om media skriver och vinklar hårt nog kan vittnen påverkas att förändra sin bild av vad som hände. Försök själv komma ihåg vad ni gjorde en viss dag för åtta år sen.
Svärmor, som är helsur på honom sen han skiljde sig från dottern, kommer på att hon minsann också blivit utnyttjad. Hon har anmält honom 7 gånger för andra saker under en lång tid men aldrig med ett andetag nämt sexuellt ofredande förut. Var fick hon idén månne?
Om nu tösabiten är så religös, varför klä av sig inför en främling? Månne tyckte hon det var spännande undertiden, men fick ågren efteråt. Det vore inte den första tjejen som gått med på något och ångrat sig i efterhand. Eftertankens kranka blekhet, brukar det kallas.
Det är mycket som 'luktar illa' i den här byken, och jag är långt ifrån övertygad att han gjort något.
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|