Jag har inte följt den här rättegången mer än att jag läst i princip bara rubrikerna och en o annan artikel. Att tjejen klädde av sig för en massage och inte misstänkte något annat visar på henes förtroende för människor. Hon hade nog inte i sin vildaste fantasi kunnat föreställa sig att Beltran skulle utnyttja situationen. Jo, det finns faktiskt människor som är precis så oskuldsfulla i sin tro på andra människors godhet. Hennes förtroende för människor - i synnerhet män - torde ha fått sig en rejäl törn. Och nej, man anmäler inte alltid, man måste vara väldigt tuff för att orka med det. Det finns skäl till att det är lång preskriptionstid för våldtäkt som väl är.
Det andra som slår mig - särskilt som det i denna tråden görs en jämförelse med Billy Butt - är vissa mäns totala brist på respekt för medmänniskor, läs kvinnor. En del män tar sig friheter mot andra människor utan en tanke på vad det är dom gör, huvudsaken (hm) är att dom själva blir nöjda. Dom accepterar inte ett nej som ett nej och att lagen säger något annat s****r dom i! Nån som minns "tv-doktorn" som våldförde sig på sina patienter? Hans ursäkter när han blev anmäld var erbarmliga. Vart tog läkaretiken vägen där?
--------------------
Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3
|