Jag reagerar också på en sak som Robert Wells sagt:
"Robert Wells berättade också om Monica Dahlström-Lannes. Enligt Wells presenterade hon sig som åklagare och expert på sexualbrott.
– Hon sa till mig att hon hade sett Tito på Sundbyholms slott. Och hon säger till mig att hon tycker att Tito är sjuk och att hon ska sätta dit honom, sa Robert Wells. Så nu känns det mycket märkligt att läsa på nätet att hon inte alls är åklagare, sa Wells"Han har kvinnotycke, är lösaktig och ganska promiskuös enligt både andra och honom själv. Gör det honom automatiskt till våldtäktsman? Inte i min värld.
Åtalet baseras på hörsägen och åtta år gamla vittnesmål som är väldigt luddiga. Varken Maria Lundqvist eller Carola sa något då, inte till sina makar eller nära vänner och absolut inte till polisen när det ska ha hänt. Inte förrän Monica börjar härja, men vad vet vi om henne och hennes motiv?
Leif GW Persson har sagt:
"En person som uppmärksammats i de här sammanhangen är den f.d. kriminalinspektören, Monica Dahlström-Lannes, som flyttades från polishögskolan pga att hon inte ansågs bedriva en seriös undervisning. Med henne var det ju som så att oavsett ärende så hittade hon alltid styrkta incestanklagelser. Några av dem var sanna, andra var det inte."http://www.ekuriren.se/hermes/article/EK-20041129-27_5.html (Ett bra stycke ner i texten)
Redigerat av LadyG: 17-01-2008, 20:47