CITAT (Berith @ 19-01-2008, 11:59)

Men om ni skriver i spamtråden, ser inte spammaren det då och tänker "jippiiiii, jag fick ett svar!" och fortsätter att skicka. Är det inte bättre att bara strunta i trådarna? Ser att det är många som läser dom också, och det förstår jag inte heller.

Jag vet inte vad jag ska tro om det Berith. För inte längesen så skrev nån i en annan tråd om liknande ämne, att vederbörand förmodligen aldrig läser nåt svar alls ( precis som Ulrica sa innan ). Och om då jag eller nån annan skriver ett enda inlägg med ordet
ANMÄLT!, så tror jag inte att det gör nån skada. Enda effekten det skulle få, tror jag, är att Ingemar och Göran skulle slippa få en himla massa anmälningar i sina PM_lådor. För att många av oss här anmäler de här spamen, det är ett som är säkert.
Och visst skulla jag kunna strunta i trådarna om de innehöll helt ovesäntliga ämnen som inte skadar en enda själ. Vilket jag också gör så länge det inte gäller just de här som handlar om receptfria läkemedel. Jag har sett på alldeles för nära håll vad som kan hända när folk får i sig preparat som de inte borde få i sig. Ibland räcker det med en alldeles vanlig citodontablett för att nån ska hamna djupt nere i ett tablettmissbruk. Då kan jag inte stillatigande sitta här och se hur det ena spamet efter det andra pluppar upp med alla dessa tabletter som går att beställa receptfritt. Hade det däremot handlat om blomster och växter, då hade jag väntat på att Adm själva fått se det och tagit ställning.
Jag anser att det är mitt anvar som vuxen att förhindra detta så långt jag kan. Vad som händer där jag inte är med, kan jag inte göra nåt åt. Men här är jag och alltså måste jag reagera
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4
De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!