CITAT (kerstin z5-6 @ 16-01-2008, 18:55)

jag anvvänder Rhs -garden plats A-Z kortfattade såråd om de flesta fast eg är det ju inte det boken är till för ..
( jag klåtar o skiver på en liten handbok för nybörjare -men vi får se om det blir något

)
Oj, vad roligt att du skriver på en handbok för nybörjare! Det tycker jag verkligen att du ska se till att färdigställa. "Nyrekryteringen" och nyträdgårdsfrälsta kommer ju hela tiden:)
Jag saknar verkligen en grundläggande och kärnfull bok med bra såråd. Själv lyckas jag nästan aldrig med det jag sår, känns det som. Det enda jag alltid verkar lyckas med är olika typer av bönor, krasse, ringblommor och luktärter (gillar pillet med luktärtsfröna;)
Microfrön verkar inte vara min grej, alla frön jag lyckas med sällan så små. Är inte det märkligt?

CITAT (Betty @ 16-01-2008, 20:59)

Jag har inget tips på "såbibel" i tryckt form. Jag använder mig mest av de här två:
Magnar Aspakers såråd och
Tom Clothiers databas för frösåddHej,
Tack för tipsen! Tog mig en titt på två av de sidorna du länkade till och Tom Clothiers databas var ju rena grekiskan åtminstone för mig. Ska försöka mig på den en gång till men sen ger jag upp. Det måste ju finnas andra mer lättförståeliga sidor än den;)