Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hundar inom vården, Söker kontakt med fler vårdhundsägare
          Bojann
          Inlägg 20-01-2008, 17:37
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem nr: 12 312

Hej
          Jag önskar komma i kontakt med er som har erfarenhet av hur hunden kan vara med inom vården. Äldrevård, rehabilitering m.m.
          ingeborg.hook@halsansnatur.se

--------------------
          Vårdhund och Trädgårdsterapi

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Kajsa i Arvika
          Inlägg 21-01-2008, 15:06
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 351
          Medlem nr: 8 660

Hej på er.. jag jobbar som usk på ett demensboende här i Arvika. Jag har planer på att skaffa hund och siktar på att kunna ha den med i arbetet.

En av mina arbetskamrater har sin hund med på jobbet och det funkar bra.. "killen" som för övrigt heter JEHU har varit med på boendet sedan han var ca tre månader. Det finns säkert de som har negativa åsikter om pälsdjur på boenden men hos oss är det tämligen accepterat. En av våra ssk har också haft sin hund med på boendet och tom en av läkarna brukar ha sin schnauzer med när han rondar...
          Allergier e inte särskilt vanliga hos äldre men man får ta reda på om det t ex e någon som e rädd för hundar..

Helt klart har djuren en lugnande verkan på dementa och de ger t ex plattformer för samtal..

Har lite funderingar på vilken ras jag ska välja? vill personligen inte ha en liten hund utan mellan eller stor. Bör ju också vara lugn och lättlärd.. har någon några tips

--------------------
          Före detta Morinablomman..

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 21:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon