oj, jag har rest massor i USA, på alla tänkbara sätt, bil, tåg, buss, båt och flyg och jag vet inte var jag ska börja....skulle kunna skriva en bok om alla äventyr där. Men det första jag tänker är att jag inte skulle ta hela kontinenten öst-väst på en gång, jag skulle nöja mig med att först utforska västkusten från San Diego i söder och uppåt i Californien (skippa LA men missa för allt i världen inte San Fransisco), staterna öster om skulle jag också besöka, Arizona, Nevada och Colorado och fortsätta uppåt mot klippiga bergen och se Idaho och Montana (det är riktiga vilda västern)....det är såå vackert och om man gillar naturupplevelser kan man hyra häst och rida i bergen, paddla, hajka, jaga ja det finns hur mycket som helst att uppleva...
Jag har varit på östkusten också från Toronto(Canada) i norr ända ner till Miami Florida och även kryssat i karibien men jag tycker att västra USA ändå är det som gett mig de allra bästa och mest minnesvärda upplevelserna.
Det allra bästa är att ha bil förstås, men det går att kombinera tåg/buss också, Greyhoundbussarna tar en till mindre städer och tågnätet funkar bra mellan stora städer. Den här campingkulturen vi har i Europa är inte riktigt lika utbredd i USA, när folk reser så bor dom på Motell....
Mvh Mollis
|