CITAT (Fenja @ 22-01-2008, 16:39)

Jag tycker att det är bra att Flaxss tog bort pridesymbolen, då den uppenbarligen sticker många i ögonen. Det är inte så att jag inte förstår varför den är viktig och känns bra att använda, men det är kanske trots allt så att man inte behöver ha med den i alla sammanhang... Däremot tycker jag de som lagt in nya signaturer i samma stil för att provocera kan följa Flaxss goda exempel och ta bort dem på en gång!....//.....
En gång om året så är det Pridefestival i Stockholm.
Då syns den regnbågsfärgade flaggan över hela stan, i många olika sammanhang.
Höjdpunkten under denna vecka brukar vara Prideparaden som går genom hela stan och har många åskådare.
I paraden går bl.a "Stolta föräldrar till HBT-barn" och "Stolta HBT-vänner".
I bakgrunden finns det hot om våld men för det mesta så lyckas polisen stävja detta, förutom nån gång, har jag för mig.
Men det är 1 vecka av 52.
Ingen ska behöva vara orolig för att bli utsatt för våld pga hudfärg, sexuell läggning eller något annat, då man rör sig utomhus.
Att vara stolt HBT-vän och tala om det tror jag behövs för att bryta upp "vi" och "dom".
Minns ni det här märket?

"Rör inte min kompis" - en stor kampanj under 80-talet då många bar detta märke på rockslaget för att visa att man tog avstånd från främlingsfientlighet och rasism.
Ingen större skillnad på det och "Stolt HBT-kompis" egentligen.
CITAT (anna_rispan @ 22-01-2008, 16:56)

O så kan man ju tänka att signaturerna motsvara dresscode för det här forumet? Jag har flera gånger läst att man ska se ett forum som forumägarnas vardagsrum. O då kanske man får välja bort vissa saker i sin signatur. eller som avatar.
Ja, det kan jag hålla med om.
Kanske allra enklast att inte tillåta några signaturbilder eller signaturer alls.
Många gånger kan bilder i signaturer göra att tråden blir tungladdad.
Det går ju att skriva personlig information i sin profil, för den som vill.
Redigerat av Kathy: 22-01-2008, 19:10