CITAT
Jag tycker att det är bra att Flaxss tog bort pridesymbolen, då den uppenbarligen sticker många i ögonen. Det är inte så att jag inte förstår varför den är viktig och känns bra att använda, men det är kanske trots allt så att man inte behöver ha med den i alla sammanhang... Däremot tycker jag de som lagt in nya signaturer i samma stil för att provocera kan följa Flaxss goda exempel och ta bort dem på en gång!
Jag har inget emot homosexuella, en av mina bästa vänner är bög, jag umgås också som Maria skrev med Jehovas Vittnen, det handlar om hur man är som människa i grund och botten.
Minns för ett tag sedan att någon hade hammaren och skäran som avatar och det blev ett himla liv om det med... kanske är det bäst om vi låter våra ytterligheter sticka ut i mer passande sammanhang än på ett odlingsforum.
Mvh
Fenja
Tycker också att du ska sätta tillbaka din flagga flaxss!
Jag har väldigt svårt att förstå hur pridesymbolen kan vara särskilt provocerande?

I och för sig finns det alltid någon enstaka som blir provocerad av vad man än gör och säger, men ska man ta hänsyn till det så kan man ju i princip inte göra något alls. Vad jag förstår så är ju prideflaggan i nämnda fall en symbol som bland annat betyder att "jag har accepterar vem jag egentligen är, oavsett vad andra säger, och är stolt över det". Det finns alltså ett välgrundat skäl till symbolen. Den som inte själv gått igenom en komma-ut-process, eller har någon nära vän eller anhörig som har gjort det, har nog väldigt svårt att fatta vilket stort steg det kan vara för många.
När det gäller "Straight och stolt" verkar det däremot bara fånigt eftersom det (förmodar jag?) inte har något att göra med att vederbörande haft problem med att vara straight i smyg men nu äntligen har accepterat det. Det förefaller helt enkelt bara vara en fullständigt onödig och i mina ögon väldigt barnslig provokation som dessutom lätt kan uppfattas vara riktad till vissa specifika personer här på forumet (= personangrepp). Jag hoppas att det inte var tanken, men det är som sagt lätt att uppfatta det så. Om det INTE var tanken så tycker jag att vederbörande bör komma med en ursäkt och förklaring. Det är mycket lätt att bli missförstådd i ett forum och det är ingen skam att erkänna ett misstag, snarare tvärt om. En utebliven ursäkt kan däremot lätt tolkas som att tanken faktiskt var att provocera vissa personer.
OBS! Jag kräver inte på något sätt censur eller att "Straigth och stolt" ska bort, men jag undrar uppriktigt över varför det finns där?