Hej Lotta och ni andra.
Har just sökt på trädgårdsdesigner på gula sidorna. Hittade ingen i närheten. Gick vidare in på Odla, där jag nyligen blev medlem. Tänkte höra med andra medlemmar om någon kände till/hade anlitat någon designer. På så sätt hittade jag ditt inlägg när jag sökte.
Det jag är ute efter är inte att få hjälp med att designa en hel trädgård (i alla fall inte på en gång). Däremot skulle jag gärna anlita hjälp för att dra upp huvuddragen. Min trädgård (sommarstuga funnits i 80 år) har väl blivit lite som den blivit, jag har haft den i cirka 7 år och huvuddragen är detsamma som tidigare, jag köper lite nytt varje år, planeterar lite ostrukturerat och tja det blir lite som det vill. Känner nu att det är dags att göra något mer ordentligt. Men då infinner sig ju direkt frågan. -Var börjar jag. Har inte kunskap, tid att sätta igång utan en hyfsad plan. Fast och andra sidan har jag inte råd att anlita någon som gör om totalt (hade jag det, är det nog ändå inget alternativ, en av anledningarna till att ha ett sommarställe är ju att fixa själv). Därför letar jag efter en "trädgårdsdesigner light". Kanske via mail med foto givetvis, få lite förslag (tänker mer på var ska det vara gångar/gräs/plattor/trappor/spaljeer än vilken typ av ros jag ska välja). Behöver iofs hjälp med det också men har ju upptäkt att ODLA är en guldgruva. Det är väldigt lätt att fasta bland alla råd och inlägg. Bad om hjälp/förslag (häromdagen) hur jag ska göra med sluttningar/slänter på tomten. Fick direkt några svar från hjälpsamma entusiaster. Underbart !
Kanske finns det fler som jag som behöver hjälp med strukturen inte ta allt på en gång och vill fixa mycket själv. Är det någon som anlitat hjälp på det här sättet? Jätteglad om ni hör av er.
Sommartjejen
|