nära som är på semester väldigt långt borta? Min dotter har precis åkt till Sydafrika för att åka på safari – först på resplanen står något som heter Krugerparken – osäker på stavningen. Hon och hennes sambo har alltså betalt, i mina ögon, en enorm summa för en upplevelse ut över det vanliga. Hon har med sig mobilen men inget simkort, det ska hon köpa på plats och sedan meddela mig numret via SMS så att vi kan hålla kontakten.
Här hemma har det hänt sorgliga saker – hennes pappa föll ihop idag och är mycket allvarligt sjuk. Han kan överleva men det är tveksamt.
Själv är jag i och kommer att fortsätta vara det, i ett sådant chocktillstånd att jag inte kan tänka klart. Men å ena sidan tänker jag att jag skulle ha velat veta vad som hänt men eftersom hon inte kan göra något så känner jag mig så kluven. Rådfrågade två läkare som är undersökt/behandlat sambon och som är insatta i prognosen och en sa si och den andre så.
Snälla ge mig råd; ska jag berätta eller inte? Min dotter är en vuxen kvinna men med stark känsla för familjen och mister jag sambon vill jag inte göra så att hon tappar tilltron till mig men dör han så gör han det oavsett om hon flyger hem.
Skulle uppskatta att få åsikter från både ”barn” och föräldrar
vilsen
|