CITAT (stennie @ 24-01-2008, 18:16)

Köpte lite vår på torget idag !
Så många nya varianter det finns!

En sån rosa som du har i bakre raden köpte jag i fjol. Jätteläcker. Planterade den ute i en balja tillsammans med andra vårblommor. Nästa morgon var den puts väck!! Jorden var slät och helt orörd, de andra växterna var också orörda.

Jag har sällan problem med rådjur eller harar, dessutom hade man väl sett någon form av spår i så fall. Det liknade mest ett skämt. Som tur var hade jag tagit ett kort på planteringen, för jag började tvivla på mig själv. Jag bor ensam mitt ut i skogen, hur sannolikt är det att någon kommer och "lånar" en blomma?! Blev faktiskt lite rädd, tänk om någon galning smyger omkring i skogen, stjäl växter och plattar till jorden efteråt?? Ska han ta en höna till grytan nästa gång?!! Men hur det var så löstes mysteriet nästa dag när jag hittade primulan nere vid vägen, glad och pigg tack vare regnet - men utan rotbal! Den hade helt enkelt blåst iväg! Men varför säljer de blommor utan rötter? Den var inte avbruten, utan hade bara en liten rotstump, och all jorden i krukan var lös och rotfri. Skumt.
Vad ger du dem för mat, Flaxss? Här brukar de bli mindre för varje år för att sedan försvinna.