Raraste vännen!
Du måste ha det fruktansvärt! Inte nog med att du riskerar att förlora din livskamrat du har dessutom ett moraliskt/etiskt dilemma att ta ställning till.
Jag förlorade min särbo för 18 månader sen (han var 40 år) i en hjärtinfarkt, så jag har i alla fall ett hum om vad du går igenom. Mina råd till dig är:
1) Mor - dotter relationen är viktig och där är förtroende en stor del. Hon litar på dig (antar jag) och enligt devisen "gör mot andra så som du själv skulle vilja att de gjorde" (nej, jag vet att det inte är helt korrekt uttryckt, men kontentan är). Jag tror att du skulle vilja veta om det hände henne eller hennes sambo något oavsett var du var och vad du gjorde. Låt henne välja hur hon vill hantera situationen (beroende på försäkring, dagstatus på fadern etc) men säg det du skrev i det inledande inlägget. Risken är att hon kommer bli väldigt bitter om hon får reda på det i efterhand. Hon måste få ta sina egna beslut.
2) Försök att få tag på henne. Resebyrån måste veta var hon bor och borde kunna framföra ett meddelande. Vänta inte på att hon ska ringa.
3) Andas! Sök stöd av de du litar på/känner dig trygg med! Och låt känslorna få ta plats!
Tänker på dig! *kram*
Redigerat av Mica548: 25-01-2008, 19:26