CITAT (aq42 @ 25-01-2008, 11:09)

Nog är det så att vissa killar känner sig osäkra och lite obekväma när de upptäcker att damen ifråga är smartare. Är helt övertygad om att vissa kvinnor spelar på detta, döljer sitt goda förstånd och ställer frågor som de egentligen redan vet svaret på, för att stärka mannens ego.
Vill nogsamt påpeka att min fru inte är sån. Jag älskar henne för att hon bland mkt annat är smart, klok, kul och tar för sig. Många av mina kompisars fruar har liknande kvalitéer. Så det finns hopp för de kvinnor som inte vill spela dummare än de är....
Har funderat en stund på det där... Förstår inte egentligen varför
"vissa killar känner sig osäkra och lite obekväma när de upptäcker att damen ifråga är smartare." Jag tycker att de i stället borde passa på att lära sig ett och annat när de befinner sig i smartare sällskap - oavsett könet på den smartare.
Och så det här:
"Är helt övertygad om att vissa kvinnor spelar på detta, döljer sitt goda förstånd och ställer frågor som de egentligen redan vet svaret på, för att stärka mannens ego." Menar du att smarta kvinnor skulle spela dumma - i syfte att stärka mannens ego??? Det låter som något som korkade kvinnor skulle kunna tänkas göra tycker jag... jag känner i alla fall ingen kvinna som har så låg självaktning så att hon spelar dum för att män ska känna sig smartare än de är...
Sen småler jag lite när jag läser det sista stycket; där du säger att varken du eller dina manliga kompisar har såna fruar, som spelar dummare än de är - ni föredrar smarta, roliga och kloka kvinnor som tar för sig.
Vet du, jag tror att de allra flesta normalt funtade män tycker så! Tittar på plastiga snygga välsvarvade bimbos - men när det kommer till kritan så väljer de vanliga intelligenta kvinnor som har båda fötterna på jorden.
Och så din sista mening: Javisst finns det hopp för smarta kvinnor, värre är det nog i så fall för de där andra kvinnorna - de som spelar dummare än de är...