|
Jag tror inte att det har någon betydelse vilket land hon kommer från, skulle man t ex i Sverige fråga i vilken amerikansk delstat huvudstaden heter Topeka, så skulle nog inte så många svara rätt på det heller?
sqrulan
24-01-2008, 09:56
 Där var det tomt på loftet!Försökte nog att likna Paris Hilton också!
Topeka? Det trodde jag var en dans.
 Fantastiskt korkad brud!
Henrik_
24-01-2008, 12:35
Är det här verkligen på riktigt?
Vet inte om hon är så blåst eller bara gör sig till för att få uppmärksamhet. Bruden är pop o countrysångerskan Kellie Pickler Kellie PicklerHur mycket gratisreklam får hon på sina dåliga kunskaper i geografi??
Henrik_
24-01-2008, 18:29
CITAT (Tobe3 @ 24-01-2008, 17:36)  Vet inte om hon är så blåst eller bara gör sig till för att få uppmärksamhet. Bruden är pop o countrysångerskan Kellie Pickler Kellie PicklerHur mycket gratisreklam får hon på sina dåliga kunskaper i geografi?? Aha, där har vi nog förklaringen.
Lilla Birka
24-01-2008, 18:35
Dåliga geografikunskaper finns även här: Tjejen från " Bonde söker fru" som skulle få följa med sin bonde till Lissabon visste ju inte ens om Lissabon var en stad eller ett land. Men å andra sidan var hennes bonde inte heller särkilt kunnig om var Lissabon ligger så då passade de väl egentligen ganska bra ihop!
Aqvakul
24-01-2008, 18:42
CITAT (Lilla Birka @ 24-01-2008, 18:35)  Dåliga geografikunskaper finns även här: Tjejen från " Bonde söker fru" som skulle få följa med sin bonde till Lissabon visste ju inte ens om Lissabon var en stad eller ett land. Men å andra sidan var hennes bonde inte heller särkilt kunnig om var Lissabon ligger så då passade de väl egentligen ganska bra ihop! Pippi Långstrump, hon hade minsann koll på både Portugal och Lissabon och hade säkert blivit en spännade bondmora!
Henrik_
24-01-2008, 19:08
Jag tror hon är smartare än hon framställer sig. Visst kan man ha dåliga geografi kunskaper utan att vara dum. Men hennes andra uttalanden?? Jag tror nog hon spelade.
Aqvakul
24-01-2008, 19:13
CITAT (Henrik_ @ 24-01-2008, 19:08)  Jag tror hon är smartare än hon framställer sig. Visst kan man ha dåliga geografi kunskaper utan att vara dum. Men hennes andra uttalanden?? Jag tror nog hon spelade. Pippi?
Henrik_
24-01-2008, 19:29
CITAT (aq42 @ 24-01-2008, 19:13)  Pippi?  Pippi ja
här är en ännu smartare tjej!
Hannele
24-01-2008, 19:53
adamos, kan du alla delstaterna?
CITAT (Henrik_ @ 24-01-2008, 19:08)  Jag tror hon är smartare än hon framställer sig. Visst kan man ha dåliga geografi kunskaper utan att vara dum. Men hennes andra uttalanden?? Jag tror nog hon spelade. Om det är så, så visar det än en gång att det är lätt att spela dum men väldigt svårt att spela smart. Något hon kan få svårt med senare om hon vill ändra image....
CITAT (Berith @ 25-01-2008, 06:52)  Om det är så, så visar det än en gång att det är lätt att spela dum men väldigt svårt att spela smart. Något hon kan få svårt med senare om hon vill ändra image....  Jag kan för mitt liv inte begripa varför man öht gör sig dummare än man är! Någon respekt av omgivningen vinner man ju inte på det i alla fall.  Hur kan man inte vilja bli respekterad, korkat!
CITAT (Lilla Birka @ 24-01-2008, 18:35)  Dåliga geografikunskaper finns även här: Tjejen från " Bonde söker fru" som skulle få följa med sin bonde till Lissabon visste ju inte ens om Lissabon var en stad eller ett land. Men å andra sidan var hennes bonde inte heller särkilt kunnig om var Lissabon ligger så då passade de väl egentligen ganska bra ihop! Ja men ååååh jag såg just den sekvensen av Bonde söker fru när de visade en massa avsnitt i rad en helg. Helt sanslöst! Sen när de visade en liten bit från när de var i Lissabon och skulle äta på en restaurang så kläckte hon ur sig: Asså, jag fattar ingenting! (om menyn) Asså, allvarligt! Jag fattar ingenting! Borde det inte stå på svenska eller nåt?
Aqvakul
25-01-2008, 09:33
CITAT (Magdis @ 25-01-2008, 09:29)  Ja men ååååh jag såg just den sekvensen av Bonde söker fru när de visade en massa avsnitt i rad en helg. Helt sanslöst! Sen när de visade en liten bit från när de var i Lissabon och skulle äta på en restaurang så kläckte hon ur sig: Asså, jag fattar ingenting! (om menyn) Asså, allvarligt! Jag fattar ingenting! Borde det inte stå på svenska eller nåt?  Ofta samlar väljer de att visa när folk gör något dumt. Kan nog ge en skev och orättvis bild av personen i fråga. samtidigt kan vi mysa i soffan och tänka "Så himla bonnig är inte ens jag".
CITAT (Betty @ 25-01-2008, 10:11)  Jag kan för mitt liv inte begripa varför man öht gör sig dummare än man är! Någon respekt av omgivningen vinner man ju inte på det i alla fall.  Hur kan man inte vilja bli respekterad, korkat! I det här fallet så gav det ju mera pengar till välgörande ändamål, ju mindre hon visste och ju mera barnen visste. Ett mycket gott skäl att spela okunnig.
Hannele
25-01-2008, 09:38
CITAT (Betty @ 25-01-2008, 09:11)  Jag kan för mitt liv inte begripa varför man öht gör sig dummare än man är! Någon respekt av omgivningen vinner man ju inte på det i alla fall.  Hur kan man inte vilja bli respekterad, korkat! Vad tycker killar om smarta duktiga tjejer? Inte speciellt mycket...
CITAT (KURT @ 25-01-2008, 09:33)  I det här fallet så gav det ju mera pengar till välgörande ändamål, ju mindre hon visste och ju mera barnen visste. Ett mycket gott skäl att spela okunnig. Ja just i det här specifika fallet. Med mitt inlägg menade jag mer allmänt, människor vi ibland möter i vår vardag. CITAT (Hannele @ 25-01-2008, 09:38)  Vad tycker killar om smarta duktiga tjejer? Inte speciellt mycket... Där tror du nog fel Hannele.
Aqvakul
25-01-2008, 11:09
Nog är det så att vissa killar känner sig osäkra och lite obekväma när de upptäcker att damen ifråga är smartare. Är helt övertygad om att vissa kvinnor spelar på detta, döljer sitt goda förstånd och ställer frågor som de egentligen redan vet svaret på, för att stärka mannens ego.
Vill nogsamt påpeka att min fru inte är sån. Jag älskar henne för att hon bland mkt annat är smart, klok, kul och tar för sig. Många av mina kompisars fruar har liknande kvalitéer. Så det finns hopp för de kvinnor som inte vill spela dummare än de är....
CITAT (Magdis @ 25-01-2008, 09:29)  Ja men ååååh jag såg just den sekvensen av Bonde söker fru när de visade en massa avsnitt i rad en helg. Helt sanslöst! Sen när de visade en liten bit från när de var i Lissabon och skulle äta på en restaurang så kläckte hon ur sig: Asså, jag fattar ingenting! (om menyn) Asså, allvarligt! Jag fattar ingenting! Borde det inte stå på svenska eller nåt?  Ja som hon sa: Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!
Men så är hon från Tierp också! ( Där fåglarna flyger upp och ner för att slippa se eländet!)
Hannele
25-01-2008, 12:06
CITAT (Betty @ 25-01-2008, 09:43)  Där tror du nog fel Hannele. Det hoppas jag verkligen, men se dej omkring...
CITAT (aq42 @ 25-01-2008, 11:09)  Nog är det så att vissa killar känner sig osäkra och lite obekväma när de upptäcker att damen ifråga är smartare. Är helt övertygad om att vissa kvinnor spelar på detta, döljer sitt goda förstånd och ställer frågor som de egentligen redan vet svaret på, för att stärka mannens ego.
Vill nogsamt påpeka att min fru inte är sån. Jag älskar henne för att hon bland mkt annat är smart, klok, kul och tar för sig. Många av mina kompisars fruar har liknande kvalitéer. Så det finns hopp för de kvinnor som inte vill spela dummare än de är.... Har funderat en stund på det där... Förstår inte egentligen varför "vissa killar känner sig osäkra och lite obekväma när de upptäcker att damen ifråga är smartare." Jag tycker att de i stället borde passa på att lära sig ett och annat när de befinner sig i smartare sällskap - oavsett könet på den smartare. Och så det här: "Är helt övertygad om att vissa kvinnor spelar på detta, döljer sitt goda förstånd och ställer frågor som de egentligen redan vet svaret på, för att stärka mannens ego." Menar du att smarta kvinnor skulle spela dumma - i syfte att stärka mannens ego??? Det låter som något som korkade kvinnor skulle kunna tänkas göra tycker jag... jag känner i alla fall ingen kvinna som har så låg självaktning så att hon spelar dum för att män ska känna sig smartare än de är... Sen småler jag lite när jag läser det sista stycket; där du säger att varken du eller dina manliga kompisar har såna fruar, som spelar dummare än de är - ni föredrar smarta, roliga och kloka kvinnor som tar för sig. Vet du, jag tror att de allra flesta normalt funtade män tycker så! Tittar på plastiga snygga välsvarvade bimbos - men när det kommer till kritan så väljer de vanliga intelligenta kvinnor som har båda fötterna på jorden. Och så din sista mening: Javisst finns det hopp för smarta kvinnor, värre är det nog i så fall för de där andra kvinnorna - de som spelar dummare än de är...
CITAT (Malvia @ 25-01-2008, 11:55)  Ja som hon sa: Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!
Men så är hon från Tierp också! ( Där fåglarna flyger upp och ner för att slippa se eländet!)
Aqvakul
25-01-2008, 14:11
CITAT (Betty @ 25-01-2008, 12:25)  ------ Och så det här: "Är helt övertygad om att vissa kvinnor spelar på detta, döljer sitt goda förstånd och ställer frågor som de egentligen redan vet svaret på, för att stärka mannens ego." Menar du att smarta kvinnor skulle spela dumma - i syfte att stärka mannens ego??? Det låter som något som korkade kvinnor skulle kunna tänkas göra tycker jag... jag känner i alla fall ingen kvinna som har så låg självaktning så att hon spelar dum för att män ska känna sig smartare än de är... ---------- Nej, jag tror inte att det i de flesta fall är en medveten stratgi, men är man nu intresserad av någon och märker att ett "våpbeteende" kan fånga en mans uppmärksamhet så trampar man på i de hjulspåren...
CITAT (Malvia @ 25-01-2008, 11:55)  Ja som hon sa: Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!
Men så är hon från Tierp också! ( Där fåglarna flyger upp och ner för att slippa se eländet!) Min gubbe brukar säga: Jag är inte smart, men snabbtänkt!han är från Västerås och där flyger väl fåglarna åt rätt håll? Eller
Och jag har ruskigt bra minne men det är kort!
mamamaggan
25-01-2008, 19:49
CITAT (aq42 @ 25-01-2008, 14:11)  Nej, jag tror inte att det i de flesta fall är en medveten stratgi, men är man nu intresserad av någon och märker att ett "våpbeteende" kan fånga en mans uppmärksamhet så trampar man på i de hjulspåren... Ibland kan man tro att en del har en våp-gen! Sorgligt är det ju , men vet smarta och kloka tjejer som uppträder så så snart en någorlunda intressant karl närmar sig. Ett inlärt beteende som de har svårt att kontrollera kanske?
CITAT (Hannele @ 25-01-2008, 09:38)  Vad tycker killar om smarta duktiga tjejer? Inte speciellt mycket... Kanske var det så i början på 1900-talet , men knappast senare. Säg den man som inte vill att hans kvinna är smart? Iaf så har jag aldrig mött den.
CITAT (Netha @ 25-01-2008, 20:25)  Kanske var det så i början på 1900-talet , men knappast senare.
Säg den man som inte vill att hans kvinna är smart? Iaf så har jag aldrig mött den.  Du är rolig du Netha - början på 1900-talet! Då visade nog inte flickorna upp nån sida alls, varken dum eller smart. Dom skulle nog bara sitta där tysta och vänta på att bli bortgifta. Men det är ett helt annat ämne.... Och det kan ju faktiskt hända att det finns män som vill ha "dumma blondiner" även om dom inte finns just i dina trakter.
Trode faktiskt kansas city var huvudstad i Kansas
Aqvakul
26-01-2008, 12:09
CITAT (Tobb @ 26-01-2008, 11:42)  Trode faktiskt kansas city var huvudstad i Kansas  Det tror jag de flesta tror, även i USA. CITAT (Berith @ 26-01-2008, 08:58)   Du är rolig du Netha - början på 1900-talet! Då visade nog inte flickorna upp nån sida alls, varken dum eller smart. Dom skulle nog bara sitta där tysta och vänta på att bli bortgifta. Men det är ett helt annat ämne.... Och det kan ju faktiskt hända att det finns män som vill ha "dumma blondiner" även om dom inte finns just i dina trakter.  Alla män som "importerar" kvinnor från andra sidan jordklotet och som de knappt kan prata med ......
CITAT (aq42 @ 26-01-2008, 12:09)  Alla män som "importerar" kvinnor från andra sidan jordklotet och som de knappt kan prata med ...... Ajaj, inte genarilesera! Känner tre svenska män som har thailändska fruar, alla männen kan thai och har bott i landet. Känner inga män med "importfruar"... Jo, en som hittade sin fru i england under en resa...
Män är ju olika så det är väl klart att det finns både dem som vill ha smarta kvinnor och dem som vill ha våp med stora tuttar. Av naturliga skäl har jag aldrig varit tillsammans med någon som föredrar det senare.
Det finns även "våp med stora tuttar" som faktiskt inte är så ointelligenta som de ser ut...
CITAT (Anma @ 26-01-2008, 12:25)  Det finns även "våp med stora tuttar" som faktiskt inte är så ointelligenta som de ser ut...  Absolut, fast då är de inte "våpiga" egentligen.
Aqvakul
26-01-2008, 15:33
CITAT (Anma @ 26-01-2008, 12:16)  Ajaj, inte genarilesera! Känner tre svenska män som har thailändska fruar, alla männen kan thai och har bott i landet. Känner inga män med "importfruar"... Jo, en som hittade sin fru i england under en resa... Det är rätt att det kan vara väldigt olika. Har tyvärr genom mitt arbete kommit i kontakt med ett stort antal kvinnor vars män främst efterfrågat en hushållerska och sängvärmare, inte en samtalspartner.
zaaritha
26-01-2008, 18:45
Du milde!
CITAT (Berith @ 26-01-2008, 08:58)   Du är rolig du Netha - början på 1900-talet! Då visade nog inte flickorna upp nån sida alls, varken dum eller smart. Dom skulle nog bara sitta där tysta och vänta på att bli bortgifta. Men det är ett helt annat ämne.... Och det kan ju faktiskt hända att det finns män som vill ha "dumma blondiner" även om dom inte finns just i dina trakter.  Va? Varför skulle jag vara rolig? Min mormor, född på 1800-talet var yrkesarbetande, min mor född i början på 1900-talet var yrkesarbetande. "sitta och vänta på att bli bortgifta" ... det var det dummaste jag hört. Jadu, om det finns män som vill ha "dumma blondiner/brunetter så är det bara att beklaga, iaf så har jag tack o lov aldrig mött någon.
Aqvakul
26-01-2008, 20:46
CITAT (Netha @ 26-01-2008, 20:38)  Va? Varför skulle jag vara rolig? Min mormor, född på 1800-talet var yrkesarbetande, min mor född i början på 1900-talet var yrkesarbetande. "sitta och vänta på att bli bortgifta" ... det var det dummaste jag hört. Jadu, om det finns män som vill ha "dumma blondiner/brunetter så är det bara att beklaga, iaf så har jag tack o lov aldrig mött någon. Det var nog en klassfråga. Borgerskapets unga kvinnor förvärvsarbetade inte. De blev borgifta och placerades i ett hem med en massa tjänstefolk. De hade ofta svårt att finna mening i livet, fick gå till doktorn, typ dr Freud, för att de förträngt sina behov. Arbetsrklassens unga kvinnor fick först slita hos andra och sen dubbelarbeta om de överhuvudtaget fick möjlighet att bilda egen familj. Så olika var deras lotter.
CITAT (aq42 @ 26-01-2008, 20:46)  Det var nog en klassfråga. Borgerskapets unga kvinnor förvärvsarbetade inte. De blev borgifta och placerades i ett hem med en massa tjänstefolk. De hade ofta svårt att finna mening i livet, fick gå till doktorn, typ dr Freud, för att de förträngt sina behov. Arbetsrklassens unga kvinnor fick först slita hos andra och sen dubbelarbeta om de överhuvudtaget fick möjlighet att bilda egen familj. Så olika var deras lotter. Nämen det stämmer ju inte heller vad gäller mina erfarenheter ... inte slet vare sig mormor el mor hos andra, de hade helt vanliga jobb med månadslön.
Aqvakul
26-01-2008, 21:05
CITAT (Netha @ 26-01-2008, 21:01)  Nämen det stämmer ju inte heller vad gäller mina erfarenheter ... inte slet vare sig mormor el mor hos andra, de hade helt vanliga jobb med månadslön. Som unga och ogifta var många kvinnor pigor, jungfrur mm En del var naturligtvis också fabriksarbetare eller butiksbiträden.
zaaritha
26-01-2008, 21:05
Konstigt! Min mor född -08 fick slita hårt! Min farmor slet hos rika godsägare! Beundrar dem!
Lilla Birka
26-01-2008, 21:07
Intressant ämne, men har vi inte kommit lite långt från Amerika nu?
CITAT (Lilla Birka @ 26-01-2008, 21:07)  Intressant ämne, men har vi inte kommit lite långt från Amerika nu? Jomenvissst .. men det hör ju liksom till att trådar spårar ur  CITAT (aq42 @ 26-01-2008, 21:05)  Som unga och ogifta var många kvinnor pigor, jungfrur mm En del var naturligtvis också fabriksarbetare eller butiksbiträden. Mormor var egenföretagare, mor hade inte vare sig pigjobb el fabriks ... hon hade ett respektabelt jobb som mest var tänkt för män.
mamamaggan
26-01-2008, 21:17
CITAT (aq42 @ 26-01-2008, 15:33)  Det är rätt att det kan vara väldigt olika. Har tyvärr genom mitt arbete kommit i kontakt med ett stort antal kvinnor vars män främst efterfrågat en hushållerska och sängvärmare, inte en samtalspartner. Kanske beror på att de inte är så bra på att konversera själva då ?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|