Hej, det tog lite tid innan jag hann läsa er svar men tack så jättemycket.
Visst har jag garage, men där är det också varmt ca 20 grader (makens ögonsten en cheva 55 står ju där.....får ju inte frysa) Däremot har jag en matkällare, helt utan fönster som säkert håller runt +5 grader när det är kallt ute, vid varmare temeratur kanske den håller 8-10 grader. Där finns inga fönster, det är helt mörkt, där övervintrar jag en del av alla mina pelargoner, de största som inte får plats i huset och det har fungerat bra tidigare år. Tycker ni att det är lämpligt att ställa den där kommande vintrar ?
Bör jag ställa ner den där nu, när den redan stått i rumstemperatur eller ska jag låta den stå kvar och öka belysningen och minska bevattningen tills den får komma ut igen ?
Runt jultid var olivträdet jättefint, jag var såååååå stolt den till o med blommade då..... sen blev den helt plötsligt klen och började tappa blad och såg verkligen inte ut och må bra, då vattnade jag nog oftare för jag trodde att den ville ha mer vatten och då tappade den ännu mer blad.......
Jag är jätteglad om ni tipsar mig om hur jag akut hanterar trädet för att få det att må bra igen.
Snillan
|