Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Starta trädgårdsföretag
          solvind
          Inlägg 23-01-2008, 12:35
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 7
          Medlem nr: 13 732

Jag skulle vilja starta ett trädgårdsföretag. Jag har gått en trädgårdskurs och är intresserad av lite av varje, har inget jag är jätte bra på. Hur väljer jag ett område då? Jag vill att mitt blivande företag skall gå på vinst. Jag tror det svårt att starta något. Jag vill ha tips på affärsideér inom trädgårdsbranschen. Jag vet vad det innebär att vara egenföretagare, har vänner som är det. De har ingen fritid alls. Men jag älskar trädgård!

Min plan är att driva företag helst ca. 5 år till 10 år. Det ger mig då arbetserfarenheter och då kan jag söka till något trädgårdsföretag och vara anställd. Om mitt företag börjar gå jätte bra och jag trivs kanske det kan bli något jag fortsätter med hela livet.

Tack för mig rose.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 28-01-2008, 09:25
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 18 595
          Medlem nr: 31

Jag tror nr 1 är det som det snabbast går att tjäna pengar på för det kräver inte så mycket investeringar. På en gång tror jag dock inte att man kan leva helt på detta jobb utan det funkar nog bäst ifall man de första åren kombinerar med något annat jobb + försöker hitta något heltidsjobb under vintern då man inte kan klippa så mycket gräsmattor, det tar ju lite tid att skaffa sig tillräckligt många stamkunder för att det ska bli ett heltidsjobb.

Nr2 blir nog svår antingen måste man odla väldigt stora mängder eller så får man hitta något som ingen annan odlar som man kan ta höga priser för, troligtvis måste man investera i en hel del i början speciellt om man måste ha växthus så jag tror det kan ta några år innan man tjänar något. +Man måste hitta bra ställen att sälja, torgförsäljning och liknande brukar inte ge så stora summor så det funkar bäst ifall man har det som extraknäck vid sidan av det vanliga jobbet.

Nr3 Tror även här att det kan vara svårt att få vinst det är många som verkar starta internetbutiker som säljer trädgårdstillbehör + fröer och lökar så för att lyckas med denna bit bör man nog även här hitta något som ingen annan säljer och som det finns stor efterfrågan på (om man satsar på webbutik bör man nog även satsa på en butik som riktar sig till hela EU, sverige är ganska litet.

--------------------
          Mvh Åsa

Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 04:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon