CITAT (Sailor Pluto @ 28-01-2008, 13:14)

"Min" organisation existerar inte enbart för att tjäna pengar på hundarna. Det finns sådana också här i världen, men det är svårt att dra alla över en kam. De rumänska hundarna blir hjälpta på plats också, så verksamheten är inte enbart adoptionsinriktad. Är även nyfiken över var Sofiia har fått sin info ifrån, om rymningar? Det har hänt men majoriteten kommer dit de ska utan att smita först.
Kan inte hjälpa att jag jämför med t.ex. bistånd till andra länder och adoptioner. Ska vi sluta med det också, och låta länderna tvätta sin egen byk?
Inger, hoppas att du finner en snäll och trevlig hundkompis
. Ursäkta att tråden blev kapad. Nej jag sa inte att alla gör det bara för pengarna, säkert finns det sådana som är ideella också! Ja jag vet inte i vilket skede hundarna rymmer, de har nog säkert kommit fram till sitt hem. Det är helt min egen observation då jag kollat på t.ex. blocket eller vovve.net så är det en heldel adopterade vovvar som rymt. Hur det nu går för dem då de kommer från spanien till en kall vinter i sverige

. Jag skulle föredra att hundarna steriliserades på plats och ställe, vill man hjälpa skulle insamlingar till sterilisation vara ett bättre alternativ. Vi har redan många hundar i vårt eget land som behöver hjälp.