CITAT (digitalkarin @ 16-02-2004, 12:09)
Du behöver inte tala med en läkare för att få reda på sådana där saker. Du kan ringa till din husläkarmottagning och tala med en sjuksköterska som säkert är villig att förklara ett och annat för dej. Desutom borde du gå till apoteket och be om en folder där du kan läsa om högt blodtryck.
BMI räknas ut genom att ange sin längd och vikt i en särskild tabell, och då få fram en siffra som står för hur bra de olika komponenterna passar ihop.
Har du för högt BMI-värde är du helt enkelt för kort!
Lycka till!
Jag har precis vaknat !! (Nattjobb) så jag har inte hunnit ta del av all information ÄNNU!!!
Så vad mitt BMI (Är inte det en bil???

) är vet inte ens jag!!
Men helt säkert är att jag inte är för tung utan jag skulle nog har rätt värde om jag var si så där två och halv meter !!!!
"Du kan ringa till din husläkarmottagning och tala med en sjuksköterska som säkert är villig att förklara ett och annat för dej. Desutom borde du gå till apoteket och be om en folder där du kan läsa om högt blodtryck. "
Jag skall göra detta, men VOFFÖR, talar inte min läkare om för mig att jag skall göra detta???? Givetvis skall inte HON /han behöva göra det, förklara för en trög tjurig gubbe vad som behövs, men hon kunnde åtmisntåne skicka mig vidare.....
tycker
en sömndrucken nalle, med alldeles för liten hjärna