Häromveckan lämnade jag in bilen för att installera extraljus på den. Tog med mig hunden för att promenera hem med honom. Tog ut hunden och knöt fast honom utanför. Lämnade in bilnycklarna till firman och började gå. Efter femtio meter eller så hör jag ett skall som låter precis som Gibson. Vände mig om och ja, visst var det han som stog och stirrade på mig! Jag hade gått förbi honom utan att se honom... Tur att han talade om att han stog där, hade väl märkt det först hemma när mannen frågade var sjutton hunden är...
Nåväl, när jag skulle hämta bilen på eftermiddagen. Mannen påminde mig om att inte glömma Gibson (hade berättat för han). Näää det gör man inte mer än en gång, glömmer hunden! Hämtade bilnycklarna, satte mig i bilen och började åka i väg. Plötsligt ser jag i backspegeln Gibbe fastbunden i stuprännan. Hur sjutton hamnade han där? Kunde inte ernira mig om att jag varken haft med han på promenaden dit, än mindre att jag bundit han där... Minns det fortfarande inte fast beviset stog framför mina ögon...