CITAT (Gossen Ruda @ 17-02-2004, 22:09)
Jag har aldrig spelat Monopol.

Men i andra spel vill jag helst vara gul. Den Kinesiska kejsarens färg och även vredens färg. Fast jag är snäll. Man får nog hålla isär favoriter av olika slag och tursymboler.
När vi nu är inne på hokuspokus så måste jag nämna en annan världsomspännande bluff: Horoskop. Hur i alla glödheta kan nån tro att solens ställning i djurkretsen vid födseln kan ha nån betydelse i framtiden? Svaret ligger nog att människan är det enda kreaturet på den här planeten som oroar sig för framtiden. Därför har man försökt på alla sätt att försöka förutspå vad som kommer att hända. Meningslöst. Omöjligt. Trampade jag nån på tårna nu?
Horoskop!!!
Säkert har du trampat, ja t.o.m. klampat in som en buffel i en glas-butik
Horror-scope !!!
Jag (och jag antar fler av er) fick nyligen ett erbjudande om att få mina tre (?) största önskningar uppfyllda genom att skicka in en talong till Schweiz där ett orakel satt.... Gratis var det också !!!
Har ingen aning om vad en sådan annonskampanj kostar, men billigt är det inte. Så ett sug efter sådant MÅSTE finnas..... och det annonseras om Tarot-kort spågummor och gubbar.....
Gossen Ruda !! Hur får vi slut på detta???
Och vad synd att du aldrig spelat Monopol...