|
gammelnalle
13-02-2004, 08:10
Louise i Göteborg
13-02-2004, 08:16
Men var har du ställt dina stegar  Om byggnadsställningar räknas som stegar ligger jag mkt illa till, jag får nog stanna inne idag
Annelie
13-02-2004, 08:21
Jag är inte alls skrockfull! Om jag tänker på vad det skulle innebära efter alla krossade speglar, springande under stegar, nycklar på bordet och svarta kattor som korsar vägen (har själv en kolsvart kise!) - ja då borde jag ha dragit så mycket olycka över mig att jag egentligen inte borde finnas
Tittiluringen
13-02-2004, 09:40
det här är ju jättekul: all skrock som uppkommit är väl eg varningar av ett ganska logiskt slag: nycklar på bordet: ja var är det lättast att bli av med dom? jo om dom ligger framme så att vem som helst kommer åt dom... gå under stege: oftast finns det en anledning till att stegen står där och det är antagligen nån och klättrar på den kanske med en färgpyts i näven el nåt annat som kanske slinter och ramlar ner i huvudet på dig om du går under. slå sönder spegel: förr skattades speglar, dvs dom var mkt värdefulla och att slå sönder den innebar kanske att man inte hade råd att köpa en ny på 7 år fredag den 13:e har väl med Jesus och hans död att göra... svarta katter ansågs förr tillhöra häxor.... no comment.... men som du säger: i mörkret är alla katter grå... hmmmm OBS! detta är mina egna tolkningar och funderingar... kom gärna med andra ideér.. det är så kul att lära sig saker eller bara disskutera. kanske nån här vet exakt varför dessa skrockhistorier uppkommit. Kram på er! Tittiluringen
kryddan
13-02-2004, 09:42
CITAT (Tittiluringen @ 13-02-2004, 09:40) all skrock som uppkommit är väl eg varningar av ett ganska logiskt slag:
nycklar på bordet: ja var är det lättast att bli av med dom? jo om dom ligger framme så att vem som helst kommer åt dom... Varken nycklar eller pengar på bordet brukar skrockfulla gilla - den tolkning jag har fått av "det logiska" bakom detta är att det inte är särskilt hygieniskt att dumpa sådant på bordet - där man ska äta
kryddan
13-02-2004, 09:43
Förresten - det där med svarta katter och otur: På Irland betyder det tur! Där är istället skator en otursfågel
Tittiluringen
13-02-2004, 10:07
är skatorna olyckskorpar  ?? kanske för att dom stjäl nycklarna som ligger på bordet? hygienaspekten var väl oxå logisk / T-luring
Hannele
13-02-2004, 10:11
 Tja, jag är nog inte skrockfull... vi förlovade oss den 1 april...
Tittiluringen
13-02-2004, 10:24
hihi... var det nån som trodde er? varför säger man: olyckskorp? varför får man inte ta in ljung? undrar Tittiluringen
gammelnalle
13-02-2004, 10:26
CITAT (Hannele @ 13-02-2004, 10:11)  Tja, jag är nog inte skrockfull... vi förlovade oss den 1 april...  Min syster gifte sig den 1 April , och det är minst 30år sedan... och det håller ännu!!!! Men ärligt talat: Varför skulle Fredagen den 13:e vara mindre otursfull än alla andra!!!
Tittiluringen
13-02-2004, 10:27
borde det inte heta MÅNDAG 13:e ??? fredagar är ju bara såååå sköna hela helgen framför sig. titti
Eva Swahn
13-02-2004, 11:16
Jag är inte heller skrockfull - tycker jag. Väldigt modern och rationell, alltså. Herregud så fånigt det här med fredagen den 13. Äsch! ...men jag kunde faktiskt inte låta bli att tänka på det ändå... ...för båda flickorna ska ut och flyga idag till olika ställen i världen... varför behövde det vara just idag, fredag den 13!
gammelnalle
13-02-2004, 11:15
CITAT (Eva Swahn @ 13-02-2004, 11:16) Jag är inte heller skrockfull - tycker jag. Väldigt modern och rationell, alltså. Herregud så fånigt det här med fredagen den 13. Äsch! ...men jag kunde faktiskt inte låta bli att tänka på det ändå... ...för båda flickorna ska ut och flyga idag till olika ställen i världen... varför behövde det vara just idag, fredag den 13!  Du är ärlig iallafall !!!
CITAT (Tittiluringen @ 13-02-2004, 10:24) varför säger man: olyckskorp? varför får man inte ta in ljung? undrar Tittiluringen  Ljung ansågs som gravblomma - det var ju med ljung man dekorerade gravar förr, det fanns inget annat som höll på vintern. Korpar är av hävd med i alla gamla spök- och häxfilmer och kraxar - titta på den gamla versionen av Dracula, t.ex!
Tittiluringen
13-02-2004, 11:38
japp, men valde man korpen för att den var svart o stor och därför prexis som andra svarta djur lite... häxig. antagligen. blåmesar hade väl inte bidragit till nån draculastämning *asg* jo vad jag hört var att man inte fick ta in ljung för då skulle någon i ens närhet dö.... men det har väl att göra med just det att det varit en gravblomma... men jag har ALDRIG sett ljung inomhus hos någon... så det håller i sig tror jag. Tittiluringen
gammelnalle
13-02-2004, 11:57
CITAT (Tittiluringen @ 13-02-2004, 11:38) japp, men valde man korpen för att den var svart o stor och därför prexis som andra svarta djur lite... häxig. men jag har ALDRIG sett ljung inomhus hos någon... så det håller i sig tror jag.
Tittiluringen Stackars Martin Ljung !!!!!! Men jag tror faktiskt att vi har haft ljung i vårt hus.... kanske därför pumpen frös....
Tittiluringen
13-02-2004, 12:01
hahaha.... stackars Martin... *fnissar hejdlöst* den var ju jättebra!!! världens bästa forum!!! man blir nästan bara på glatt humör här.
/ T
CITAT (Tittiluringen @ 13-02-2004, 10:27) borde det inte heta MÅNDAG 13:e ??? :P fredagar är ju bara såååå sköna hela helgen framför sig.
titti Jag gissar friskt på att just fredagen den 13:e fått stämpeln otursdag har med Långfredagen att göra... och förresten har väl talet också anknytning dit.
Lars-Olof Arvids
13-02-2004, 12:40
Att korpen har setts som otursfågel i kristen tid kan också ha att göra med att den var helig i den gamla asatron (Hugin och Mumin). Sådant som hedningar har ansett heligt har ofta blivit förknippat med ondska och häxeri av dem som har haft den "rätta" tron.
Olle
Tittiluringen
13-02-2004, 12:48
jo självklart har fredag den 13:e med jesus att göra... skrev ju det tidigare.. dt var väl att dom var tretton runt bordet och då var Judas med och han var ju lite taskig mot Jesus.... och fredag har just med långfredagen då han dog på korset att göra... nåt sånt har jag för mig dom sa i söndagsskolan justja.. hugin och hans polare... det är sant säkert har det nåt att göra med det. T-luringen
Jag ska åka och hämta min nya bil idag, så jag får inte vara skrockfull. Men försäljaren var nog det - för hon frågade faktiskt om jag ville hämta den den 13:de, eller om jag hellre ville vänta till måndag. Däremot slog mig en annan fasansfull tanke - jag brukar alltid ställa till med fest för mina kompisar när det är fredag den 13:de. Och det har jag tokglömt den här gången. Jag kanske har hela förstugan full med festsugna vänner när jag kommer hem ikväll...  Nåja, då får det bli hämtpizza och ICA-pilsner. Allt löser sig, bara man vill tillräckligt mycket.
Tittiluringen
13-02-2004, 12:53
och kanske dina vänner kan står för mat och dryck för en gångs skull om du står för lokalen ? vilken kul idé.... hos mig poppar dom automatiskt upp på Halloween....
/ t
CITAT (Tittiluringen @ 13-02-2004, 12:48) jo självklart har fredag den 13:e med jesus att göra... skrev ju det tidigare.. Jag erkänner - jag missade Jesus när jag ögnade igenom tråden innan jag lade mig i. Brått lönar sig inte. Men namn brukar skrivas med stor begynnelsebokstav...
Jag är inte skrockfull men man har väl en tanke i bakhuvudet ändå om man ex skulle ut och flyga fredag den 13:e. I morse höll jag inte på att få upp bilen från garaget (är i källarvåningen), fick gasa på så det luktade bränt både inne i garaget och ute och i bilen  Kanske för att det är fredag den 13:e? Jag gjorde inte den kopplingen innan jag såg denna diskussion  Hmmm...
Tittiluringen
13-02-2004, 14:27
Posses favoritsysselsättning är tydligen att påpeka stav och grammatikfel... eller var du ironisk... har sett många påpekanden om stavningar och annat.. men det kanske var nån annan. men om man inte tror på Jesus så kan väl inget ont hända fredag den 13:e... eller.... ??? Kram T-luring
Ätlig trädgård
13-02-2004, 17:47
Nycklar... bord... hygien... Förr hade man väl inte sà mànga nycklar, kanske en till stallet och den kan ju inte ha varit sà ren! Och sjukdommar för var ju inte lätta att tas med. Man dog väl ofta av vad vi idag kallar "bagateller". Kanske...
CITAT (Tittiluringen @ 13-02-2004, 14:27) Posses favoritsysselsättning är tydligen att påpeka stav och grammatikfel... eller var du ironisk... har sett många påpekanden om stavningar och annat.. men det kanske var nån annan. Jag hoppas att det var nån annan. Skulle någon ägna sig åt att påpeka alla stav- och grammatikfel på ett sådant här forum hunne man nog inte mycket annat. Att stava kan ju vara väldigt svårt, särskilt om inte svenskan är ens modersmål. Och är det inte ens modersmål, tillkommer bekymret att välja "rätt" ord, och att böja det rätt m.m.. Det har jag största förståelse för. Och naturligtvis gör också jag fel ibland. Men nog tycker jag att det väsentligen underlättar läsningen om inläggen följer elementära skrivregler som att namn ska börja med stor bokstav... liksom nya meningar.
gammelnalle
13-02-2004, 23:29
Ja , nu är det bara en timme kvar.... och taket har ännu inte ramlat in... Men NOG var det lite extra motigt idag eller??? Min skottkärra gick sönder när jag skulle köra in ved innan jag skulle till jobbet..... Det tog längre tid än beräknat vid provtagningen !!!! ÅSÅ var det extra lång kö i affären så jag kom försent... Visserligen "bara" 4 minuter... men det är mycket retfullt.... brukar alltid vara minst 10min innan stipulerad tid.... Så vi skyller på dagens datum ,,,,, eller?????? Jag "slapp" ju köra ved.... SKÖNT!!! Distriktssköterskan var extra noggrann och tog sig tid med mitt besök..... Affären hade billig mat.... så jag tjänar in de 4 minuterna.... Hur var det nu: Var glaset halvfullt eller halvtomt??? "favoritsysselsättning är tydligen att påpeka stav och grammatikfel" Det är lättare att se grandet hos sin nästa än bjälken i sitt eget öga" Jag tror det är Virgo (???) som har ett helt fantastiskt uttryck som hennes/hans mormor (farmor?) sa: Den som hittar (några) stavfel, får behålla dessa. (Jag har mailat Virgo och uttryckligen bett att använda mig av detta fantasiska uttryck ... som sätter alla viktigpettrar på plats.... OCH DET SKALL DU SÄGA!!!!! DU SOM ÄR EN RIKTIG MEZZERSCHMIDT BEZZERWISSER ) ha det så jättebra alla mina nyfunna vänner här på odla.nu !!!
CITAT (gammelnalle @ 13-02-2004, 23:29) Ja , nu är det bara en timme kvar.... och taket har ännu inte ramlat in... --------------- Jag tror det är Virgo (???) som har ett helt fantastiskt uttryck som hennes/hans mormor (farmor?) sa:
Den som hittar (några) stavfel, får behålla dessa. Jag tycker att gårdagen funkade alldeles utmärkt - inget som inte skulle hända hände.  Har också sparat Willes kloka ord, tror att det var hans mormor som sa dom från början. Hon med löksoppan, du vet! (Undrar om hon hade hund?) Jag har också sparat ett roligt uttryck som Cilla sa en gång.
gammelnalle
14-02-2004, 07:56
CITAT (Berith @ 14-02-2004, 07:42) [QUOTE- Hon med löksoppan, du vet! (Undrar om hon hade hund?)  [ hon kanske var fisförnäm (Förlåt mig Virgo....... )
CITAT (Hannele @ 13-02-2004, 10:11)  Tja, jag är nog inte skrockfull... vi förlovade oss den 1 april... :P  Jag och min man flyttade ihop första april Pia
Oj, tänkte inte ens på att det var fredag den 13:e igår! Jag visste så klart att det var en fredag och nog hade jag koll på datumet så många gånger som jag fick skriva det igår, men inte sjutton kopplade jag ihop det med något. Hade väl för mycket att göra helt enkelt, då jag stod i kassan igår och alla skulle handla tulpaner, rosor och orkidéer! Det enda taskiga som hände igår var att en kund kom tillbaka med en azalea som hon ville få tillbaka pengarna för. Den såg mer eller mindre halvdöd ut och skyllde dess dåliga kondition bl a på att en ung flicka (som hon inbillade sig var jag) hade sagt att det inte behövdes något silkespapper om den fastän det snöade ute den dagen. Gång på gång återkom hon till att det måste ha varit mitt fel. Mitt svar till det var att jag aldrig skulle säga att det inte behövdes något silkespapper till en krukväxt när det snöade ute! Vi som är så noga med att slå in allt möjligt även när det är bara någon plusgrad. Efter många om och men så konsterade vi att den stackars växten hade döda rötter, troligtvis pga övervattning (den stod i plastkruka...) Hon fick givetvis pengarna tillbaka, men jag var fortfarande irriterad över att hon trodde att det delvis hade varit mitt fel. När jag kom hem kollade jag upp om jag hade jobbat den dagen. Det visade sig att det hade jag INTE! Synd att jag inte var säker på den saken när hon stod framför mig...Så går det när man ströjobbar nån dag här och där!!! Glad Alla Hjärtans Dag, alla!!
Gossen Ruda
14-02-2004, 20:49
13 var vad jag kommer inget oturstal från början utan mer ett tal som made magisk betydelse men som senare fick en annan betydelse. I vidskepelsen USA är man aldrig 13 till bordet eller liknande. Ibland saknas 13:e våningen på hus.
Egentligen har alla primtal varit lite speciella. 3, 5, 7, 11, 13 osv. 3 vise männen, treenigheten mm. Tror ni att det är en slump att Snövit fick ihop det med just 7 dvärgar? Judarna använder sig gärna av 7-armade ljusstakar osv i all oändlighet, och alltihopa är bara bluff och påhitt!
gammelnalle
15-02-2004, 00:38
Nutten: Tyvärr finns det otrevliga kunder, och jag lider med expediter som får ta emot skäll av kunder ofta helt utan anledning, och oftast för saker som DE inte rår för!!!! Men det händer nog även andra dagar än den 13:e ??? Gossen Ruda: "Judarna använder sig gärna av 7-armade ljusstakar osv i all oändlighet, och alltihopa är bara bluff och påhitt! " ???? Det är ingen bluff och påhitt att "Judarna använder sig av 7-armade ljusstakar" Det är FAKTA!! Men jag anar att du menar att DU INTE TROR på att 7 eller 13 på något sätt är magiska eller mystiska????? EBBE SCHÖN , folklivsforskaren, skriver i sin bok "Svensk folktro A-Ö": under TRETTON bl.a.: Tretton är enligt en urgammal föreställning ett farligt olyckstal. Ursprunget kan av allt att döma sökas hos de forntida babylonierna. I deras tideräkning hade ett vanligt år tolv månader, och varje månad hade längden av ett månvarv. Då måste man fylla på med mer tid för att få överensstämmelse med solåret, och det löste babylonierna på det viset att de ungefär vart tredje år lade till en skottmånad. Denna avvikande extra månad betraktades som mystisk och otursladdad" vidare, med hänvisning till Nattvarden : " Även i vår nordiska gudalära omtalas f.ö. en liknande händelse: I Valhall var man vid en måltid tolv vid bordet, men så uppenbarade sig Loke som blev den trettonde. Följden blev att en av de närvarande, den milde och blide Balder, kom att dö" Under FREDAG skriver han bl.a: "....... Men när kristendomen nådde oss förvandlades fredagen till en olycksdag, främst beroende på att Frälsaren hade pinats och dött på långfredagen. Under den katolska tiden var fredagen en fastedag, vilket biodrog till dess negativa laddning." ISBN 91-518-2892-8 En bra bok att ha i bokhyllan , när diskussionerna går varma !!!
Hannele
15-02-2004, 12:17
Intressant, gammelnalle.
Inga från Närke
15-02-2004, 15:34
Är jag skrockfull? Nycklar på bordet ALDRIG. Gå under stegar ALDRIG. Spottar ALLTID om det går en svart katt över vägen framför mig. Varför jag gör så här? Vet ej, det har aldrig hänt något men det skall bara vara så. Förr i tonåren gick jag inte heller på brunnslock eller liknade som finns på trottoarer m.m. men det gör jag idag.
Hälsningar Inga
Gossen Ruda
16-02-2004, 22:00
Luddigt formulerat där, du har rätt Gammelnalle. Vad jag menade var att man anser vissa tal vara lyckotal, andra som olyckstal. Där är bluffen. Jag har läst någonstans någongång att 13 från början bara var ett magiskt tal som sen blev oturstal. Var vet jag inte men kanske stod det fel där, sen finns ju alltid möjligheten att jag minns fel. Jag ändrar mig gärna.
Inga, vad man blivit lärd från barndomen är svårt att komma ifrån. Man behöver inte ens komma ihåg varför.
gammelnalle
16-02-2004, 22:02
CITAT (Gossen Ruda @ 16-02-2004, 22:00) Luddigt formulerat där, du har rätt Gammelnalle. Vad jag menade var att man anser vissa tal vara lyckotal, andra som olyckstal. Där är bluffen. Jag har läst någonstans någongång att 13 från början bara var ett magiskt tal som sen blev oturstal. Var vet jag inte men kanske stod det fel där, sen finns ju alltid möjligheten att jag minns fel. Jag ändrar mig gärna.
Inga, vad man blivit lärd från barndomen är svårt att komma ifrån. Man behöver inte ens komma ihåg varför. Men fakta kvarstår: MÅNGA har "lyckonummer" "lyckofärger" som de skall spela på/med , många har Talismaner (lyckoamuletter ) runt halsen.... Du och jag Ruda TROR INTE, eller anser oss "veta" sanningen.... men när man börjar penetrera vad olika mäniskor tror på , så är de flesta av oss "vidskepliga" på något sätt, MEN vi VÄGRA kalla det för vidskepelse.... Men du har säkert läst att 13 var/är ett lyckotal, så du minns inte fel. Historien ändras och förfalskas hela tiden...
Nycklar på bordet,går under stegar, har inget emot att svarta katter passerar mm. Inget skrock här inte!
gammelnalle
17-02-2004, 09:06
CITAT (estet @ 17-02-2004, 00:57) Nycklar på bordet,går under stegar, har inget emot att svarta katter passerar mm. Inget skrock här inte!  och när du skall spela Monopol, TP ect,.... har du ingen "favoritfärg" ?? och om du skulle komma fram i bingolotto: Vilket nummer skulle du ta??? Jag tror inte att alla mäniskor har "tur"-nummer -färger. men väldigt många som säger sig vara o-vidskepliga har trots allt någon "tur-färg"......
*Felix matte*
17-02-2004, 09:13
CITAT (estet @ 17-02-2004, 00:57) Nycklar på bordet,går under stegar, har inget emot att svarta katter passerar mm. Inget skrock här inte!  Lika här Har överhuvudtaget aldrig förstått varför t.ex nyklar på bordet skulle vara "farligt" Svarta katter.... närmsta grannen har en och skulle jag spotta varje gång hon (katten) går över vägen.... ja då vore jag väl uttorkad vi det här laget
CITAT (gammelnalle @ 17-02-2004, 09:06) och när du skall spela Monopol, TP ect,.... har du ingen "favoritfärg" ?? och om du skulle komma fram i bingolotto: Vilket nummer skulle du ta???
Jag tror inte att alla mäniskor har "tur"-nummer -färger. men väldigt många som säger sig vara o-vidskepliga har trots allt någon "tur-färg"...... Nix pix! Har inget turnummer och varierar färg när jag spelar TP. Okej det närmaste jag kan komma är att jag i unga tonåren ville ha nr 13 på matchtröjan men det var endast för att Staffan Olsson har/hade det!  Alla flickors idol på den tiden!
Gossen Ruda
17-02-2004, 22:09
Jag har aldrig spelat Monopol.  Men i andra spel vill jag helst vara gul. Den Kinesiska kejsarens färg och även vredens färg. Fast jag är snäll. Man får nog hålla isär favoriter av olika slag och tursymboler. När vi nu är inne på hokuspokus så måste jag nämna en annan världsomspännande bluff: Horoskop. Hur i alla glödheta kan nån tro att solens ställning i djurkretsen vid födseln kan ha nån betydelse i framtiden? Svaret ligger nog att människan är det enda kreaturet på den här planeten som oroar sig för framtiden. Därför har man försökt på alla sätt att försöka förutspå vad som kommer att hända. Meningslöst. Omöjligt. Trampade jag nån på tårna nu?
gammelnalle
17-02-2004, 22:57
CITAT (Gossen Ruda @ 17-02-2004, 22:09) Jag har aldrig spelat Monopol.  Men i andra spel vill jag helst vara gul. Den Kinesiska kejsarens färg och även vredens färg. Fast jag är snäll. Man får nog hålla isär favoriter av olika slag och tursymboler. När vi nu är inne på hokuspokus så måste jag nämna en annan världsomspännande bluff: Horoskop. Hur i alla glödheta kan nån tro att solens ställning i djurkretsen vid födseln kan ha nån betydelse i framtiden? Svaret ligger nog att människan är det enda kreaturet på den här planeten som oroar sig för framtiden. Därför har man försökt på alla sätt att försöka förutspå vad som kommer att hända. Meningslöst. Omöjligt. Trampade jag nån på tårna nu? Horoskop!!! Säkert har du trampat, ja t.o.m. klampat in som en buffel i en glas-butik Horror-scope !!! Jag (och jag antar fler av er) fick nyligen ett erbjudande om att få mina tre (?) största önskningar uppfyllda genom att skicka in en talong till Schweiz där ett orakel satt.... Gratis var det också !!! Har ingen aning om vad en sådan annonskampanj kostar, men billigt är det inte. Så ett sug efter sådant MÅSTE finnas..... och det annonseras om Tarot-kort spågummor och gubbar..... Gossen Ruda !! Hur får vi slut på detta??? Och vad synd att du aldrig spelat Monopol...
Tittiluringen
18-02-2004, 18:11
det märks att somliga aldrig varit till en spåtant/gubbe...
när ni från en vilt främmande människa får höra saker som INGEN kan veta om dig.... då är ni inte så skeptiska längre....
många är bluff, men när du hittar nån som KAN då vet du...
Tittiluringen fd skeptiker....
gammelnalle
18-02-2004, 21:39
RUDA !!! TROR VI PÅ DET?????
Gossen Ruda
18-02-2004, 22:01
Aspolut inte!!!!!Många spåtanter m.fl har i noggranna försök avslöjats som bluffare. Amerikanen J? Randi, har glömt förnamnet, har lovat den som har såna egenskaper 1 miljon dollar kontant. Ingen har gjort anspråk på pengarna. Borde väl vara lättförtjänta slantar.
Vad dessa personer däremot kan ha är en stor kapacitet att tolka andra människors reaktioner. Håller dom i en persons hand kan dom känna svettning och nervryckningar. Rösten är också viktig. Sen kan dom lura ut mycket av till synes oskyldigt småprat.
En ryska som kunde bedöma en person bara på ett fotografi fick titta på ett sådant. Hon fick inga andra uppgifter vilket hon klagade lite på men till slut ansåg hon att killen var en ganska sympatisk man. Han var en massmördare.
gammelnalle
18-02-2004, 22:29
CITAT (Gossen Ruda @ 18-02-2004, 22:01) Aspolut inte!!!!!Många spåtanter m.fl har i noggranna försök avslöjats som bluffare. Amerikanen J? Randi, har glömt förnamnet, har lovat den som har såna egenskaper 1 miljon dollar kontant. Ingen har gjort anspråk på pengarna. Borde väl vara lättförtjänta slantar.
Vad dessa personer däremot kan ha är en stor kapacitet att tolka andra människors reaktioner. Håller dom i en persons hand kan dom känna svettning och nervryckningar. Rösten är också viktig. Sen kan dom lura ut mycket av till synes oskyldigt småprat.
En ryska som kunde bedöma en person bara på ett fotografi fick titta på ett sådant. Hon fick inga andra uppgifter vilket hon klagade lite på men till slut ansåg hon att killen var en ganska sympatisk man. Han var en massmördare. JAMES Randi http://www.randi.org/ väl värd ett besök!! http://www.physto.se/~vetfolk/index.html svenk site MOT övertro Vad tror du Ruda att "spåkäringarna" säger om oss nu då !! Vi blir nog utsopade med Häx-kvasten ???
Hannele
19-02-2004, 00:04
CITAT (Tittiluringen @ 13-02-2004, 11:38) men jag har ALDRIG sett ljung inomhus hos någon... så det håller i sig tror jag. Tja, enda anledninen att ljungen får stanna kvar på altanen är att den torkar ut i värmen, slrapar, tappar blommor...
gammelnalle
19-02-2004, 14:35
CITAT (Hannele @ 19-02-2004, 00:04) CITAT (Tittiluringen @ 13-02-2004, 11:38) men jag har ALDRIG sett ljung inomhus hos någon... så det håller i sig tror jag. Tja, enda anledninen att ljungen får stanna kvar på altanen är att den torkar ut i värmen, slrapar, tappar blommor... Aj aj aj!!! Då är det bara ljung som jag har i krukor innomhus....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|