CITAT (LadyG @ 01-02-2008, 11:48)

Knepigt, jag har Comviq och har aldrig upplevt problem med täcknigen. Hade bra täckning i Amsterdam, Rom, Barcelona och London (med den här telefonen och abonnemanget), fast det beror nog på Tele 2's avtal med respektive operatör i de länderna. Enda gången jag inte haft full täckning var i småland hos min pappa får några år sen men nu har de satt upp en mast några kilometer bort så nu är det fullt ös där med.
Täckning hade vi i Tyskland men det fungerade bara inte med Comviq. Det gick tills för 1 eller 2 år sedan men sen ändrade dom något och då var det slut. Men jag har nu även ett tyskt kort som jag sätter in när jag vi är där.
När vi åkte med husbilen i norra Sverige så hade vi täckning längs kusten men så fort vi åkte inåt landet var det stopp. Och när man är ute så med husbilen då tycker vi att det är viktigt att man kan nå oss och att vi kunde ringa ifall det är något. Vi har ju barn och en massa barnbarn och en gammal svärmor, då är det viktigt att vara nåbart.
Normalt skulle jag inte behöver en mobiltelefon, men gubben min tjatade så mycket om det att jag måste kunna ringa honom ifall jag är ensam ute och det är något. Jag förstår honom, med min rygg kanske jag kan inte gå hem från en promenad. Men då hjlper det inte heller när jag är ute och telefonen ligger hemma på byrån
Elisabeth