CITAT (Wilmer @ 01-02-2008, 11:51)

Hur gör ni på våren, sätts inte vattnet på sent hos er? Eller har ni egna dammar

...
Åh så kul med en kolonitråd!!Här tror jag vattnet sätts på månadsskiftet mars/april. Bor i Lund/skåne. Finns inget vatten att hämta vid toaletterna / föreningshuset heller. (kissar ibland på min baksida som är insynsskyddad

)
Inger S: Har du verkligen pelargoner där nu ? Har du el i huset? Jag hade några pelargoner inne i stugan i söderfönster men fegade och hämtade hem dom när jag hörde att det skulle bli minusgrader för ett bra tag sen.
Tyvärr har jag ingen el ? Hur har ni andera det.? Ingen på området har det, men förfrågan har gått ut hur många som önskar det , men än är det inte i majoritet, så då blir det inget. har nog börjat vänja mig vi att vara utan. Har gasolkylskåp som fungerar perfekt, gasolkök etc. Men ingen värme förstås.
Forslinskan: Nä, här får man inte bo på vinterhalvåret. Får överhuvudtaget inte vara skriven på en koloniadress.
Vad menas med att sälja växthuset "på rot"? Jag har ett växthus som jag vill bli av med, men vet inte riktigt hur jag ska få bort det.
(hoppas verkligen att axeln blir bra nu till "vårbruket"). Och snälla försök fixa in lite foton. Jag tycker med det är lite invecklat men vad jag fårstått är det enklare om man först ladda hit sina foton till sitt s k "album" som finns i din profil/kontrollpanel. Eller klicka på "bläddra" välj bild, sen "ladda upp", välj sen "infoga bild i texteditorn".
Ett bekymmer jag har är att jag är ensamstående (alltså ingen man som kan hjälpa till med saker. ) Har heller ingen egen bil och den jag kan låna har inget lastutrymme eller dragkrok.
Skulle så gärna vilja forsla dit lite gatsten/ kantsten och sånt, men det går nog inte. Klarar inte det själv att forsla dit och sen bära omkring. Jag HATAR mina raka gångar. samtidigt så innebär det att jag måste fälla 4 äppleträd om gången ska ändras på , så jag får väl ha det så här. Men lite ny kant är av stort behov vid mittgången (se tidigare foto). Den som är där nu är nån slags söndrig plastkant, som börjar ge efter för jorden.
Nån som har nåt bra förslag på kant??Jag har dessutom två superhöga tujjor, som bara är till stort besvär och skugga. De skulle jag vilja få bort. Ska nog ta hjälp med det i sommar. Nä nu ska jag verkligen inte gnälla. Jag är ju superglad för min koloni. Kan knappt vänta till våren.
Här kommer bild på min julros tagen några dagar innan julafton:
julros_006_lit.jpg ( 67.08k )
Antal nedladdningar: 3