Tack alla för era tips. Det här blir nog ett större jobb än jag kunnat föreställa mig...
Roundup verkar vara ett medel som väcker känslor, det enda jag vet är att det är för ogräsbekämpning. Är det skadligt för miljö och/eller djur och det är därför en del ogillar det? Men det faktum att det finns tillgängligt på marknaden (och man behöver inget tillstånd för att köpa det) innebär väl att det inte anses så farligt för miljön att det inte bör användas?
Att höja marknivån vore en trevlig lösning, då skulle vi få bukt med den knöliga marken också, problemet är att det lär gå åt enorma massor och man kan inte komma fram med lastbil till området.
Förra sommaren dumpade vi två släpvagnar sand en bit upp på tomten och körde sedan ner det med skottkärra till sandlådan vi byggde och det gick ju an när det var så pass lite... men flera kubik jord, det lär bli ett övermäktigt jobb.
Att täcka området med svart plast hade kanske gått om det vore ett mindre område, men det här området är ganska stort och jag har inte jättelust att ha utsikt över ett svart plasthav...
Det kanske är fånigt eftersom det är en begränsad tid det gäller, men det är ändå vår sommarstuga där jag vill kunna njuta av utsikten.
Vi kommer nog inte spara några träd i slyområdet för de träden kommer ju växa och bli större och till slut skymma den sjöutsikt vi så gärna vill ha.
Det får bli röjsåg, sekatör och såg att börja med i alla fall.