Medlem
Antal inlägg: 505
Medlem nr: 3 819
Har inte börjat så något ännu. Jag drar mig för det eftersom det sällan blir bra. Därför efterlyser jag nu bra böcker om hur man bäst sår olika frön osv. Finns det någon bok som skulle kunna gå under beteckningn sårådsbibel, isåfall vilken?
Medlem
Antal inlägg: 1
Medlem nr: 13 812
Hejsan.. Jag har hittat goda såråd i några böcker.. Här kommer en liten lista..
Växtförökning. Lökar, frö och sticklingar. Steven Bradley Albert Bonniers förlag. ISBN 91-0-058132-1
Ger många goda tips om när man tar sticklingar och när man sår olika sorters fröer. Favoritbok.
Odla från egna frön. Mona Eriksson. Prisma. ISBN 91-518-3954-7
Ger många goda råd om hur man samlar frön och hur man förvarar dem över vintern.. och även såråd förstås.. En av mina favoriter.
Hittade även en lovande bok på biblioteket..den ger utförliga råd för varje art.. perenner.. för sådd. Det är:
Så Perenner- från frö till hjärtblad. Ulrika Gelius-Lundberg, Anna-Kari Gelius. Ica bokförlag. ISBN 91-534-2307-0
Lycka till.. jag behöver det också.. har inte riktigt börjat än.. bara sått Stor Bergsvallmo och för ner i källaren i +8 grader.. lär inte bilda rötter om temperaturen stiger över +10.. Misslyckades ifjol för då visste jag inte detta.. Håll tummarna...